Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya hudar - KOHLA – VACUUM BASE 2.0?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="The-Geb" data-source="post: 1071819" data-attributes="member: 69475"><p>Jag kör bl a Kohla Vacuum Base 2.0. Kör de på skidorna som oftast används för att skida nära liftsystemet, helt enkelt för att det är smidigt och inte så meckigt att sätta på och ta av.</p><p> [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] har delvis rätt, vacuum-hudarna är mer känsliga för snö och vatten både på belag och själva "klistret", men jag har inte direkt upptäckt några obekvämligheter med det. Påsen som hudarna ligger i har någon form av tyg på sig som du använder för att torka av belagen innan du sätter på hudarna. Klart! sedan sitter de på plats åtminstone för kortare turer, vilket är det enda jag gått med vacuum-hudarna. Ett stort plus tycker jag också är att om barr och annan smuts fastnar i "klistret", vilket det alltid gör, så är det bara att tvätta av med tvål och vatten, hänga på tork och voilá hudarna är som nya igen.</p><p></p><p>Sport Conrad har dem, likaså steigfelle.com, men det hjälper kanske inte dig om du behöver dem till helgen...</p><p></p><p>Passar på med en fråga också. Pomoca har någon ny hud i år som heter Tipon. Om jag förstått det rätt så är det inte vacuum-teknik, utan något annat nytt lättskött klister. Någon som provat..?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="The-Geb, post: 1071819, member: 69475"] Jag kör bl a Kohla Vacuum Base 2.0. Kör de på skidorna som oftast används för att skida nära liftsystemet, helt enkelt för att det är smidigt och inte så meckigt att sätta på och ta av. [USER=80520]@Vattendroppe[/USER] har delvis rätt, vacuum-hudarna är mer känsliga för snö och vatten både på belag och själva "klistret", men jag har inte direkt upptäckt några obekvämligheter med det. Påsen som hudarna ligger i har någon form av tyg på sig som du använder för att torka av belagen innan du sätter på hudarna. Klart! sedan sitter de på plats åtminstone för kortare turer, vilket är det enda jag gått med vacuum-hudarna. Ett stort plus tycker jag också är att om barr och annan smuts fastnar i "klistret", vilket det alltid gör, så är det bara att tvätta av med tvål och vatten, hänga på tork och voilá hudarna är som nya igen. Sport Conrad har dem, likaså steigfelle.com, men det hjälper kanske inte dig om du behöver dem till helgen... Passar på med en fråga också. Pomoca har någon ny hud i år som heter Tipon. Om jag förstått det rätt så är det inte vacuum-teknik, utan något annat nytt lättskött klister. Någon som provat..? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya hudar - KOHLA – VACUUM BASE 2.0?
Tillbaka
Topp