Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nya lagar i Italien
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="kartong" data-source="post: 65548"><p>Det är självklart att det inte funkar med separation.</p><p></p><p>Men att diskussionen överhuvudtaget uppstår är ju att olyckor med snowboard inblandade har ökat katastrofalt.</p><p>Många nybörjare på bräda skapar ju problem. </p><p>Dom som kan åka är ju inte dom som råkar illa ut.</p><p></p><p>Men efter att tillbringat några dar uppe i Åre samtidigt som det var studentveckor där och sett ett stort antal blåbär på bräda inser man ju att något måste göras.</p><p></p><p>Ett exempel. Vid avstigningen av W6 : an där det är litet tråmngt samlas ett stort antal mitt i stråket sittande på sina arslen för att få på sej prylarna. Där funkar dom som ett gäng pensionärer ute på shopping. Mitt i vägen och orsakar kollisioner.</p><p></p><p>Liftpersonalen får ta till högtalare för att få dom att vakna upp. </p><p></p><p>Sen när dom väl kommer upp kör dom kors o tvärs och sätter sej då och då och naturligtvis på någon skymd plats. Med stor olycksrisk.</p><p></p><p>Om alla använder dom grå cellerna behövs inte något så drastiskt som separation.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="kartong, post: 65548"] Det är självklart att det inte funkar med separation. Men att diskussionen överhuvudtaget uppstår är ju att olyckor med snowboard inblandade har ökat katastrofalt. Många nybörjare på bräda skapar ju problem. Dom som kan åka är ju inte dom som råkar illa ut. Men efter att tillbringat några dar uppe i Åre samtidigt som det var studentveckor där och sett ett stort antal blåbär på bräda inser man ju att något måste göras. Ett exempel. Vid avstigningen av W6 : an där det är litet tråmngt samlas ett stort antal mitt i stråket sittande på sina arslen för att få på sej prylarna. Där funkar dom som ett gäng pensionärer ute på shopping. Mitt i vägen och orsakar kollisioner. Liftpersonalen får ta till högtalare för att få dom att vakna upp. Sen när dom väl kommer upp kör dom kors o tvärs och sätter sej då och då och naturligtvis på någon skymd plats. Med stor olycksrisk. Om alla använder dom grå cellerna behövs inte något så drastiskt som separation. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nya lagar i Italien
Tillbaka
Topp