Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nya lagar i Italien
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Ace_DG" data-source="post: 83874" data-attributes="member: 12483"><p>Jag ser i andom en ensam carbinieri som vid ca 14.30-tiden plikskyldigast sätter efter ett stim glatt samtalande, väl beskänkta Italienska familjefäder, som efter grundligt förrättad Italiensk lunch, slirar utför sönderåkta pister under ömsom flatgarv, ömsom målande latinska svordomar, i farten fortsatt avhandlandes livets olika olösta gåtor och mysterier. </p><p></p><p>Jag ser också för mitt inre öga samme Carabinieri mödosamt få hejd på den slirigaste i gänget (lätt byte...), startandes en utläggning om nya lagar och förskrifter, hägrande bötesförlägganden, rättsapparat, straff, etc etc.</p><p></p><p>Scenen kompletteras raskt med att mannens kamrater skyndsamt kommer till undsättning och synnerligen högröstat i frågasätter detta flagranta exempel på rent och skärt maktmissbruk. </p><p></p><p>Herr Carabinieri borde verkligen veta bättre än att förstöra eftermiddagen för hårt arbetande skattebetalare! </p><p>Detta är helt oacceptabelt min herre! Och vem har utställt herr Carabinieris order i detta fall? Den som gjort det måste vara en synnerligen stor idiot, därom råder ingen tvekan! Naturligtvis kan man inte kräva från en enkel Carabinieri (som vårt offer) att han skall förstå innebörden i komplicerade lagar och förskrifter, än mindre tolka order. Ni har uppenbarligen uppfattat era order upp efter väggana! Osv, osv.</p><p></p><p>Carbinierin gör ett sista desperat försök att karska upp sig, begär identiteshandlingar, men får bara fnysningar och talande latinska gester i ansiktet. Oacceptabel, min herre, OACCEPTABELT!, och männen slirar vidare, glatt samspråkandes. Vilken idiot! Nya LAGAR,bahhh! Och man kan ju bara misstänka vad det är för IDIOT till politiker som hittat på dom....etc, etc. </p><p></p><p>Från ett land där det är helt ok att zick-zacka mellan bommarna vid järnvägsövergångarna</p><p></p><p>Lycka till önskar,</p><p></p><p>Ace DG</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Ace_DG, post: 83874, member: 12483"] Jag ser i andom en ensam carbinieri som vid ca 14.30-tiden plikskyldigast sätter efter ett stim glatt samtalande, väl beskänkta Italienska familjefäder, som efter grundligt förrättad Italiensk lunch, slirar utför sönderåkta pister under ömsom flatgarv, ömsom målande latinska svordomar, i farten fortsatt avhandlandes livets olika olösta gåtor och mysterier. Jag ser också för mitt inre öga samme Carabinieri mödosamt få hejd på den slirigaste i gänget (lätt byte...), startandes en utläggning om nya lagar och förskrifter, hägrande bötesförlägganden, rättsapparat, straff, etc etc. Scenen kompletteras raskt med att mannens kamrater skyndsamt kommer till undsättning och synnerligen högröstat i frågasätter detta flagranta exempel på rent och skärt maktmissbruk. Herr Carabinieri borde verkligen veta bättre än att förstöra eftermiddagen för hårt arbetande skattebetalare! Detta är helt oacceptabelt min herre! Och vem har utställt herr Carabinieris order i detta fall? Den som gjort det måste vara en synnerligen stor idiot, därom råder ingen tvekan! Naturligtvis kan man inte kräva från en enkel Carabinieri (som vårt offer) att han skall förstå innebörden i komplicerade lagar och förskrifter, än mindre tolka order. Ni har uppenbarligen uppfattat era order upp efter väggana! Osv, osv. Carbinierin gör ett sista desperat försök att karska upp sig, begär identiteshandlingar, men får bara fnysningar och talande latinska gester i ansiktet. Oacceptabel, min herre, OACCEPTABELT!, och männen slirar vidare, glatt samspråkandes. Vilken idiot! Nya LAGAR,bahhh! Och man kan ju bara misstänka vad det är för IDIOT till politiker som hittat på dom....etc, etc. Från ett land där det är helt ok att zick-zacka mellan bommarna vid järnvägsövergångarna Lycka till önskar, Ace DG [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Utländska fjäll
Nya lagar i Italien
Tillbaka
Topp