Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya lagg för hela berget samt kortare toppturer förslag?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="streimert" data-source="post: 1096368" data-attributes="member: 40123"><p>Själv åker jag på K2 Annex 108 med Dynafit Beast 14 som en kanonkombo för offpist och enklare turer. Super för offpist och turerna (ej för tunga),, men ingen direkt för pist. </p><p>Däremot har K2 kommit med sina Pinnacle 105 (som används flitigt på sina håll av vissa guider). Ett annat alternativ som jag skulle tänka mig är Dynastars X106 (en allätare som nog har bra grepp också). </p><p>Bindningar idag skulle jag lätt se bort från Beast 14 och Kingping pga den tådelen känns inte lika genomtänkt som Fritches Tecton eller Viper.... DVS tådelen löser ut på ett bättre sätt än vad t.ex. både Beast 14 eller Kingpin och är då också ställbar. </p><p>Om du väntar så kommer salomons shift som ser smaskig ut och har också en bättre lösning på tådelen....</p><p>Lycka till....</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="streimert, post: 1096368, member: 40123"] Själv åker jag på K2 Annex 108 med Dynafit Beast 14 som en kanonkombo för offpist och enklare turer. Super för offpist och turerna (ej för tunga),, men ingen direkt för pist. Däremot har K2 kommit med sina Pinnacle 105 (som används flitigt på sina håll av vissa guider). Ett annat alternativ som jag skulle tänka mig är Dynastars X106 (en allätare som nog har bra grepp också). Bindningar idag skulle jag lätt se bort från Beast 14 och Kingping pga den tådelen känns inte lika genomtänkt som Fritches Tecton eller Viper.... DVS tådelen löser ut på ett bättre sätt än vad t.ex. både Beast 14 eller Kingpin och är då också ställbar. Om du väntar så kommer salomons shift som ser smaskig ut och har också en bättre lösning på tådelen.... Lycka till.... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya lagg för hela berget samt kortare toppturer förslag?
Tillbaka
Topp