Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
[Nya lagg] Går det att få bra allroundskidor?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="waxoff" data-source="post: 1049614" data-attributes="member: 99032"><p>Med tanke på inriktningen med ""all-mountain" skida som funkar kanske 20-30% offpist och även på hårt preppad pist i hög fart." så tycker jag TS själv är inne på rätt spår, likaså kommentarer att kika närmare på segmentet 90-100mm midja. </p><p></p><p>Nu är ju bara midjan förvisso bara ett mått, som inte innehåller skidans hela karaktär. Men för att fylla på listan med liknande lagg att kika efter som uppfyller önskemålen lägger jag till:</p><p></p><p>Völkl Mantra, särskilt årets modell med förbättrade offpistegenskaper.</p><p>Line Supernatural 100, skulle vara den första jag skulle kikat på för ändamålet.</p><p>Extrem Project 100, kommentarer överflödiga.</p><p>Black Crows Camox, särskilt om TS kommer på att han föredrar ickerockade, lite mer traditionella tailar.</p><p></p><p>En fullvuxen man som vill kunna köra fort i hård pist tarvar enligt mig lagg med stuns i. Alla av de ovanstående utom Camox är titanalförsedda sandwichbyggen som har just det, stuns alltså. Camox har ingen metall men en sund och (särskilt under foten) bitig flexkurva. Den lägre tailen gör dessutom sitt för rejäl carving. </p><p></p><p>Trion Bonafide, Supernatural 100 och årets Mantra är (inte helt bara av slumpen så klart) näst intill identiska i dimensioner och konfiguration. Det verkar som om Bonafides framgångar har smittat av sig...</p><p></p><p>Fler alternativ finns så klart... Tips nr ett är som alltid: testa, testa, testa! :D</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="waxoff, post: 1049614, member: 99032"] Med tanke på inriktningen med ""all-mountain" skida som funkar kanske 20-30% offpist och även på hårt preppad pist i hög fart." så tycker jag TS själv är inne på rätt spår, likaså kommentarer att kika närmare på segmentet 90-100mm midja. Nu är ju bara midjan förvisso bara ett mått, som inte innehåller skidans hela karaktär. Men för att fylla på listan med liknande lagg att kika efter som uppfyller önskemålen lägger jag till: Völkl Mantra, särskilt årets modell med förbättrade offpistegenskaper. Line Supernatural 100, skulle vara den första jag skulle kikat på för ändamålet. Extrem Project 100, kommentarer överflödiga. Black Crows Camox, särskilt om TS kommer på att han föredrar ickerockade, lite mer traditionella tailar. En fullvuxen man som vill kunna köra fort i hård pist tarvar enligt mig lagg med stuns i. Alla av de ovanstående utom Camox är titanalförsedda sandwichbyggen som har just det, stuns alltså. Camox har ingen metall men en sund och (särskilt under foten) bitig flexkurva. Den lägre tailen gör dessutom sitt för rejäl carving. Trion Bonafide, Supernatural 100 och årets Mantra är (inte helt bara av slumpen så klart) näst intill identiska i dimensioner och konfiguration. Det verkar som om Bonafides framgångar har smittat av sig... Fler alternativ finns så klart... Tips nr ett är som alltid: testa, testa, testa! :D [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
[Nya lagg] Går det att få bra allroundskidor?
Tillbaka
Topp