Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya lagg! hjälp :)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Daniel_Agren" data-source="post: 1010203" data-attributes="member: 28978"><p>Bredden kommer du vänja dig vid rätt fort men eftersom du skriver att du åker 60/40 pist så ska du ha en skida som är grym i pisten men inte skäms i offpisten, </p><p>Vet inte vad du åker på idag men har du en mer renodlad slalomskida med en radie på 13-14m och gillar att svänga mycket så kommer du känna det som att skidan bara fortsätter rakt fram om du kantar upp en gotama eller katana som ligger på en 25m radie. Min högst subjektiva åsikt är att de Völkl jag kört på är rätt hårda = mer kraft och tyngd. En del fullrocker kan du komma ner i radie på men då åker priset troligen upp en del, tänk dynastars cham 97 eller 107 eller Sir Francis Bacon, bacon är för övrigt skitsnygg 2013. </p><p>Ju mer du åker desto större kommer samlingen med skidor bli så köp ett par som passar för hur du åker nu, och byt igen om ett par år, tar du hand om grejerna kan du få ok betalt för dem.</p><p></p><p>Alternativt köper du en ren offpistskida, släpar dubbla lagg och bestämmer dig varje morgon vad det är för dag!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Daniel_Agren, post: 1010203, member: 28978"] Bredden kommer du vänja dig vid rätt fort men eftersom du skriver att du åker 60/40 pist så ska du ha en skida som är grym i pisten men inte skäms i offpisten, Vet inte vad du åker på idag men har du en mer renodlad slalomskida med en radie på 13-14m och gillar att svänga mycket så kommer du känna det som att skidan bara fortsätter rakt fram om du kantar upp en gotama eller katana som ligger på en 25m radie. Min högst subjektiva åsikt är att de Völkl jag kört på är rätt hårda = mer kraft och tyngd. En del fullrocker kan du komma ner i radie på men då åker priset troligen upp en del, tänk dynastars cham 97 eller 107 eller Sir Francis Bacon, bacon är för övrigt skitsnygg 2013. Ju mer du åker desto större kommer samlingen med skidor bli så köp ett par som passar för hur du åker nu, och byt igen om ett par år, tar du hand om grejerna kan du få ok betalt för dem. Alternativt köper du en ren offpistskida, släpar dubbla lagg och bestämmer dig varje morgon vad det är för dag! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya lagg! hjälp :)
Tillbaka
Topp