Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nya liftar i Riksgränsen?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="AOs" data-source="post: 1333411" data-attributes="member: 48127"><p>Jag att samerna är emot är precis som vanligt. Dom är ju emot allt som dom inte själva tjänar pengar på. Jag har aldrig sett en ren i skidområdet i Gränsen.</p><p></p><p>Sen en stollift i Nordals med automatkopplade stolar vore toppen. Det behövs för att få upp statusen på skidområdet vanliga turister. Gemene man är inte intresserade av långsamma och obekväma liftar och det är ändå vanliga turister som köper det större antalet liftkort.</p><p></p><p>Sen en modernisering av de 2 gamla stolliftarna skulle behövas med nya stolar, påstigningsband och byte av elsystem.</p><p></p><p>En annan lift som skulle kunna vara intressant vore en från Björnefjell upp till toppen på Riksgränsberget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="AOs, post: 1333411, member: 48127"] Jag att samerna är emot är precis som vanligt. Dom är ju emot allt som dom inte själva tjänar pengar på. Jag har aldrig sett en ren i skidområdet i Gränsen. Sen en stollift i Nordals med automatkopplade stolar vore toppen. Det behövs för att få upp statusen på skidområdet vanliga turister. Gemene man är inte intresserade av långsamma och obekväma liftar och det är ändå vanliga turister som köper det större antalet liftkort. Sen en modernisering av de 2 gamla stolliftarna skulle behövas med nya stolar, påstigningsband och byte av elsystem. En annan lift som skulle kunna vara intressant vore en från Björnefjell upp till toppen på Riksgränsberget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Resmål
Nordiska fjäll
Nya liftar i Riksgränsen?
Tillbaka
Topp