Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya pistskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Mountain_Man" data-source="post: 943682" data-attributes="member: 13863"><p>Eftersom skidan har en fast monterad platta* och bindningen monteras i den borde risken att SC klantar sig vara minimal. En montering som skiljer sig stort från en freerideskida. Jag sulle inte tveka ett ögonblick att låta SC montera (de monterade mina Progressor 900 för några veckor sedan). Fördelarna med att få skidan körklar (med vissa mindre bindningsjusteringar) tycker jag överväger den lilla risk som eventuellt finns. Skulle det mot förmodan bli problem med skida/bidningen är dessutom en reklamation enklare eftersom skuldbördan inte behöver diskuteras.</p><p></p><p>Men, men jag är novis på bindningsmontering, kanske någon med bättre koll kan kommentera detta. *) Är plattan fast monterade från fabrik eller måste den också monteras?</p><p></p><p>/MM</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Mountain_Man, post: 943682, member: 13863"] Eftersom skidan har en fast monterad platta* och bindningen monteras i den borde risken att SC klantar sig vara minimal. En montering som skiljer sig stort från en freerideskida. Jag sulle inte tveka ett ögonblick att låta SC montera (de monterade mina Progressor 900 för några veckor sedan). Fördelarna med att få skidan körklar (med vissa mindre bindningsjusteringar) tycker jag överväger den lilla risk som eventuellt finns. Skulle det mot förmodan bli problem med skida/bidningen är dessutom en reklamation enklare eftersom skuldbördan inte behöver diskuteras. Men, men jag är novis på bindningsmontering, kanske någon med bättre koll kan kommentera detta. *) Är plattan fast monterade från fabrik eller måste den också monteras? /MM [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya pistskidor
Tillbaka
Topp