Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya pjäxor (hyffsat hårda, smal häl/fot)?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dr_Snow" data-source="post: 140843" data-attributes="member: 12536"><p>Massa bra svar! Lite feedback då.</p><p></p><p>Flextal och flextal. Jag vet inte hur standardiserat det är och hur mycket det skiljer i praktiken mellan stegen i skalan från tillverkare till tillverkare. Den referens jag har är mina gamla Ross som, vid nyskick hade flex 85-90 om jag inte minns rätt. Med det i baktanken, och mycket snack ovan om flextal, siktar jag in mig på 110-120. Men som sagt, utan någon referens är det omöjligt för mig att säga hur jag upplever sådana flextal, kanske är jag ute och cyklar med 120.</p><p></p><p>Ok, nu har jag fått ett gäng bra tips på, jag lånar också den fina termen, "prestandapjäxor". Jag ska till Sthlm snart igen, jag tänkte ta en titt i nämnda affärer, för Uppsala har fan inte en enda skidbutik som borde få kalla sig det. Min tanke med att slå till på rean i vår är därför att jag i vinter inte kommer att köpa nya, dock blir det ett absolut måste till nästa säsong, då kan jag vara tidigt ute om jag inte hittat några på rean.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dr_Snow, post: 140843, member: 12536"] Massa bra svar! Lite feedback då. Flextal och flextal. Jag vet inte hur standardiserat det är och hur mycket det skiljer i praktiken mellan stegen i skalan från tillverkare till tillverkare. Den referens jag har är mina gamla Ross som, vid nyskick hade flex 85-90 om jag inte minns rätt. Med det i baktanken, och mycket snack ovan om flextal, siktar jag in mig på 110-120. Men som sagt, utan någon referens är det omöjligt för mig att säga hur jag upplever sådana flextal, kanske är jag ute och cyklar med 120. Ok, nu har jag fått ett gäng bra tips på, jag lånar också den fina termen, "prestandapjäxor". Jag ska till Sthlm snart igen, jag tänkte ta en titt i nämnda affärer, för Uppsala har fan inte en enda skidbutik som borde få kalla sig det. Min tanke med att slå till på rean i vår är därför att jag i vinter inte kommer att köpa nya, dock blir det ett absolut måste till nästa säsong, då kan jag vara tidigt ute om jag inte hittat några på rean. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya pjäxor (hyffsat hårda, smal häl/fot)?
Tillbaka
Topp