Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya pjäxor och bootfitting hemma eller på orten?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PisteCarver" data-source="post: 1239993" data-attributes="member: 175247"><p>Det har du helt rätt i!</p><p>Moderna pjäxor formar sig efter foten på ett helt annat sätt.</p><p>Jag lyckades förr aldrig få standardpjäxor att sitta bra, har inga konstiga fötter med ”knölar” eller så, men har låg vrist.</p><p>På 90-talet fick jag sprutat ett par Salomon SX92E, och det blev fantastiskt. Innerskon (skummet) var hårt som betong, men såå sköna de var och så bra de satt. Man behövde aldrig hålla på och ”spänna” pjäxan, man bara slog igen skaften och de satt som gjutna betongblock!</p><p></p><p>Det har du också rätt i!</p><p>Mitt första försök blev inte bra, skummet fyllde inte ut, men butiken tog det på sig och gjorde ett par till som blev perfekt.</p><p>Efter 20 år blev jag tvungen att ge upp dessa pjäxor, men har lyckats få ett par standard Salomon XPro110 att sitta lika bra. En sportbutik i Neustift Stubai hjälpte mig under en vecka med diverse påbyggnader/tillpassningar och nu har jag igen ett par pjäxor som man trycker ner foten i, och de sitter som gjutna block direkt. Har alltid samma läge på spännena och spänner bara upp pjäxorna vid lunch. Får hoppas att dessa också håller ”för evigt”.</p><p></p><p>Som råd kan jag bara instämma i en del tidigare inlägg - köp på plats så fort man kommer till skidorten, och justera dag för dag. Det tog en vecka för mina att bli bra.</p><p></p><p>Pjäxor är nr 1 och skidor nr 2!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PisteCarver, post: 1239993, member: 175247"] Det har du helt rätt i! Moderna pjäxor formar sig efter foten på ett helt annat sätt. Jag lyckades förr aldrig få standardpjäxor att sitta bra, har inga konstiga fötter med ”knölar” eller så, men har låg vrist. På 90-talet fick jag sprutat ett par Salomon SX92E, och det blev fantastiskt. Innerskon (skummet) var hårt som betong, men såå sköna de var och så bra de satt. Man behövde aldrig hålla på och ”spänna” pjäxan, man bara slog igen skaften och de satt som gjutna betongblock! Det har du också rätt i! Mitt första försök blev inte bra, skummet fyllde inte ut, men butiken tog det på sig och gjorde ett par till som blev perfekt. Efter 20 år blev jag tvungen att ge upp dessa pjäxor, men har lyckats få ett par standard Salomon XPro110 att sitta lika bra. En sportbutik i Neustift Stubai hjälpte mig under en vecka med diverse påbyggnader/tillpassningar och nu har jag igen ett par pjäxor som man trycker ner foten i, och de sitter som gjutna block direkt. Har alltid samma läge på spännena och spänner bara upp pjäxorna vid lunch. Får hoppas att dessa också håller ”för evigt”. Som råd kan jag bara instämma i en del tidigare inlägg - köp på plats så fort man kommer till skidorten, och justera dag för dag. Det tog en vecka för mina att bli bra. Pjäxor är nr 1 och skidor nr 2! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya pjäxor och bootfitting hemma eller på orten?
Tillbaka
Topp