Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya pjäxor, salomon eller Head.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="perbac" data-source="post: 214089" data-attributes="member: 40117"><p>Ja du, precis som i stort sett alla har nämnt här så är det ju bäst att prova sig fram och inte gå på utseende. Personligen sket jag fulständigt i att göra så förra året och beställde x-wave 10 free på vinst och förlust. Hade då inte åkt skidor på en åtta år, bräda är mitt område egentligen. </p><p></p><p>Jaja hur som hellst så är jag lite lagomt plattfot och ganska breda fötter, därför valde jag salomons x-wave pjäxa framför Salomon 1080 gun som bygger på course skalet som är smalare. Dock fick jag självklart kramp och ont i fötterna första dagarna, första heldagen i backen med utrustningen kunde jag inte gå när jag kom hem utan kröp sonika omkring på golvet istället.</p><p></p><p>Vad kan man då lära sig av detta? Jo ska man köpa ett par pjäxor som ändå kostar några kronor så är det värt att testa dom lite innan även om inte allt visar sig på en gång i butik, en del får man lära sig först i backen. </p><p>Men trotts detta så slutar historien lyckligt då jag såg till att gjuta ett par sulor och trycka ut pjäxorna på dom punkter som tryckte värst, så nu sitter dom faktiskt riktigt bra på foten.</p><p></p><p>Nu när den väl sitter på bra på foten så är jag hel nöjd med skon, den funkar hyffsat bra för lite bredare fötter, man kan behöva trycker till den lite för att fåpersonlig anpassnnig vilket inte kostar många kronor, men se till att gjuta sula först för bara det rätar upp foten och stabiliserar den så att det inte alls trycker lika mycket. Har du haft x-wave modell tidigare som funkat bra så tycker jag att valet är självklart. Sen har ju x-wave 10 free åxå den dämpning som någon talade om tidigare i tråden (fast då nämnde i foil pjäxan). Ryktet säger ju dock att dojjan är lite halv styv, men jag är för talanglös för att märka av sådant, nöjer mig med att skidorna pekar åt rätt håll. Så min rekomendation bygger endast på formen inte på åk egenskaper.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="perbac, post: 214089, member: 40117"] Ja du, precis som i stort sett alla har nämnt här så är det ju bäst att prova sig fram och inte gå på utseende. Personligen sket jag fulständigt i att göra så förra året och beställde x-wave 10 free på vinst och förlust. Hade då inte åkt skidor på en åtta år, bräda är mitt område egentligen. Jaja hur som hellst så är jag lite lagomt plattfot och ganska breda fötter, därför valde jag salomons x-wave pjäxa framför Salomon 1080 gun som bygger på course skalet som är smalare. Dock fick jag självklart kramp och ont i fötterna första dagarna, första heldagen i backen med utrustningen kunde jag inte gå när jag kom hem utan kröp sonika omkring på golvet istället. Vad kan man då lära sig av detta? Jo ska man köpa ett par pjäxor som ändå kostar några kronor så är det värt att testa dom lite innan även om inte allt visar sig på en gång i butik, en del får man lära sig först i backen. Men trotts detta så slutar historien lyckligt då jag såg till att gjuta ett par sulor och trycka ut pjäxorna på dom punkter som tryckte värst, så nu sitter dom faktiskt riktigt bra på foten. Nu när den väl sitter på bra på foten så är jag hel nöjd med skon, den funkar hyffsat bra för lite bredare fötter, man kan behöva trycker till den lite för att fåpersonlig anpassnnig vilket inte kostar många kronor, men se till att gjuta sula först för bara det rätar upp foten och stabiliserar den så att det inte alls trycker lika mycket. Har du haft x-wave modell tidigare som funkat bra så tycker jag att valet är självklart. Sen har ju x-wave 10 free åxå den dämpning som någon talade om tidigare i tråden (fast då nämnde i foil pjäxan). Ryktet säger ju dock att dojjan är lite halv styv, men jag är för talanglös för att märka av sådant, nöjer mig med att skidorna pekar åt rätt håll. Så min rekomendation bygger endast på formen inte på åk egenskaper. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya pjäxor, salomon eller Head.
Tillbaka
Topp