Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya pjäxor till sonen
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="gubbfan" data-source="post: 1051394" data-attributes="member: 13851"><p>Efter att sett ett bonus barnbarns fötter växa som ogräs tycker jag att om man bara skall åka en vecka är det bättre att hyra. Annars kan dom nyinskaffade dojorna bli för små ganska snart. </p><p>Men köper du nytt ta en som passar hyfsat men har gott om plats på längden. Att få en något för stor sko att passa är ju ganska enkelt. Skär till en styv sula som läggs under innerskon då minskar volymen. När sen juniorens fötter växt ett nummer är det bara att ta ut extrasulan. Sulan skall vara styv så den inte skrynklar sen när man stoppar i innerskon. Styv plast eller gärna en bit från en linoleummatta eventuellt med en extrabit under hälen. Litet fix o trix så löser det sej. Sen kan ju en bra bootfitter trycka skon på längden om en tå tar i.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="gubbfan, post: 1051394, member: 13851"] Efter att sett ett bonus barnbarns fötter växa som ogräs tycker jag att om man bara skall åka en vecka är det bättre att hyra. Annars kan dom nyinskaffade dojorna bli för små ganska snart. Men köper du nytt ta en som passar hyfsat men har gott om plats på längden. Att få en något för stor sko att passa är ju ganska enkelt. Skär till en styv sula som läggs under innerskon då minskar volymen. När sen juniorens fötter växt ett nummer är det bara att ta ut extrasulan. Sulan skall vara styv så den inte skrynklar sen när man stoppar i innerskon. Styv plast eller gärna en bit från en linoleummatta eventuellt med en extrabit under hälen. Litet fix o trix så löser det sej. Sen kan ju en bra bootfitter trycka skon på längden om en tå tar i. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya pjäxor till sonen
Tillbaka
Topp