Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya pjuck för både utför och uppför.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="millgard" data-source="post: 1002842" data-attributes="member: 115941"><p>Jag inser tillfullo att INGEN någonsin ställt denna fråga tidigare...:D <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f644.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":rolleyes:" title="Roll eyes :rolleyes:" data-smilie="11"data-shortname=":rolleyes:" /> <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f60e.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":cool:" title="Cool :cool:" data-smilie="6"data-shortname=":cool:" /></p><p></p><p>Här kommer varför och därför:</p><p></p><p>Nå, bakgrunden är den att jag "behöver" ersätta mina gamla Salomon Xtra Lead Heavy Ground Concrete med något lättare pjuck, som dessutom har gångläge och randonnesulor. Jag har relativt breda och högvalvade fötter, som dessutom är rätt tåliga mot det mesta utom smala läster och trång tådel.</p><p>Jag har provat några varianter för några år sedan och då fastnade jag för BD-s varianter Factor och Quadrant då de satt som gjutna på mina efter drygt fyra decenniers hård användning luggslitna fossingar. Quadrant har ju dessutom Dynafitinsatser vilket kan vara bra i framtiden...</p><p></p><p>Har Sidestash med Marker F12 (men också ett par äldre Volant FB med alpinbindningar på. Men i värsta fall kan jag behålla alpinpjucken till dem). Januaritur i Stora Sjöfallet gav mersmak på turandet så det är bara att satsa.</p><p></p><p>Jag behöver ett kraftfullt beslutsstöd vad gäller synen på pjäxor. Jag inser att det måste finnas andra alternativ men jag kan ingenting om detta.</p><p></p><p>189cm, 94 välhållna kilon och åker långsväng med viss teknisk ambition även i pist även om sidan av föredras så fort det bara är möjligt. Inte för att jag hajar varför folk skriver vikt och längd, men gör andra det så gör jag...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="millgard, post: 1002842, member: 115941"] Jag inser tillfullo att INGEN någonsin ställt denna fråga tidigare...:D :rolleyes: :cool: Här kommer varför och därför: Nå, bakgrunden är den att jag "behöver" ersätta mina gamla Salomon Xtra Lead Heavy Ground Concrete med något lättare pjuck, som dessutom har gångläge och randonnesulor. Jag har relativt breda och högvalvade fötter, som dessutom är rätt tåliga mot det mesta utom smala läster och trång tådel. Jag har provat några varianter för några år sedan och då fastnade jag för BD-s varianter Factor och Quadrant då de satt som gjutna på mina efter drygt fyra decenniers hård användning luggslitna fossingar. Quadrant har ju dessutom Dynafitinsatser vilket kan vara bra i framtiden... Har Sidestash med Marker F12 (men också ett par äldre Volant FB med alpinbindningar på. Men i värsta fall kan jag behålla alpinpjucken till dem). Januaritur i Stora Sjöfallet gav mersmak på turandet så det är bara att satsa. Jag behöver ett kraftfullt beslutsstöd vad gäller synen på pjäxor. Jag inser att det måste finnas andra alternativ men jag kan ingenting om detta. 189cm, 94 välhållna kilon och åker långsväng med viss teknisk ambition även i pist även om sidan av föredras så fort det bara är möjligt. Inte för att jag hajar varför folk skriver vikt och längd, men gör andra det så gör jag... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya pjuck för både utför och uppför.
Tillbaka
Topp