Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya puderlagg - Hjälp tack!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 948759" data-attributes="member: 83225"><p>När det gäller Rocker2 och "funka-till-allt" så är jag lite skeptisk. Jag har bara en dag på Rocker2 och då i 184cm versionen men det var inte helt övertygande. Eftersom norwegian slarvade bort mina egna på vägen till Chamonix fick jag lov att hyra och då valde jag att testa hypen kring R2. I det föret so var med rejält uppkörda och hårda pucklar upplevde iaf jag R2 som rejält bred. Den hade helt enkelt gått över gränsen för hur bred skida som kändes bekväm i det föret. Mycket vridningar i knä och fötter och den kändes lite tung att dra upp på kant i pisten. Dagen efter (när norwegian ändå ganska snabbt fått fram mina egna) upplevde jag en enorm skillnad i precis samma före. Det obekvämt breda var som bortblåst och skidan fungerade alldeles utmärkt mellan pucklarna. Skillnaden var också påtaglig när det gällde att få skidan att betta i pisten och börja skära. Breddskillnaden är ju marginell men ändå. 122mm för R2 mot 118mm för Bibby i midjemått. I puder antar jag att R2 går som en dröm, det hade jag tyvärr ingen chans att testa, men nu skulle det vara en skida till allt och då är frågan om nackdelen på hårt väger upp bredden. Jag vet också att det finns många som tycker att R2 funkar alldeles utmärkt på hårt underlag men det här är min högst personliga uppfattning.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 948759, member: 83225"] När det gäller Rocker2 och "funka-till-allt" så är jag lite skeptisk. Jag har bara en dag på Rocker2 och då i 184cm versionen men det var inte helt övertygande. Eftersom norwegian slarvade bort mina egna på vägen till Chamonix fick jag lov att hyra och då valde jag att testa hypen kring R2. I det föret so var med rejält uppkörda och hårda pucklar upplevde iaf jag R2 som rejält bred. Den hade helt enkelt gått över gränsen för hur bred skida som kändes bekväm i det föret. Mycket vridningar i knä och fötter och den kändes lite tung att dra upp på kant i pisten. Dagen efter (när norwegian ändå ganska snabbt fått fram mina egna) upplevde jag en enorm skillnad i precis samma före. Det obekvämt breda var som bortblåst och skidan fungerade alldeles utmärkt mellan pucklarna. Skillnaden var också påtaglig när det gällde att få skidan att betta i pisten och börja skära. Breddskillnaden är ju marginell men ändå. 122mm för R2 mot 118mm för Bibby i midjemått. I puder antar jag att R2 går som en dröm, det hade jag tyvärr ingen chans att testa, men nu skulle det vara en skida till allt och då är frågan om nackdelen på hårt väger upp bredden. Jag vet också att det finns många som tycker att R2 funkar alldeles utmärkt på hårt underlag men det här är min högst personliga uppfattning. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya puderlagg - Hjälp tack!
Tillbaka
Topp