Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya puderlagg
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="assr" data-source="post: 512241" data-attributes="member: 79407"><p>Jag åkte iallafall på 189cm hellbent 2 fantastiska dagar i Serre Chevalier, men då jag åkte med blandat folk så fick skidan testa i princip allting.</p><p></p><p>Jag väger 75kg, benpressar 240kg 6reps, squatar 130kg 6reps, så jag vill gärna hävda att jag är ganska stark och kan åka ganska hårt (gillar att pressa på med stenhårda WC GS lagg.) längden är 182cm men det borde ju inte spela så stor roll imo.</p><p></p><p>Jag åkte åk på 1000 höjdmeter i kallpuder med den, jag åkte blötare puder som legat hela dagen i solsluttning (fortfarande 4dm+ tjockt puder) och i de två typerna av snö är skidan onekligen det bästa jag åkt på, har bla. Seth, AKmaiden, Bigtrouble, Ross WRS, Monster103, Mojo94 som referensskidor i liknande förhållanden.</p><p></p><p>Det man kan säga om en rockad skida som hellbenten under en fantastisk puderdag är att min polare som åkte på AKmaiden kom ner före mig, men jag behövde jobba mindre. Alla som har åkt på en fullrockad skida av den mjuka karaktären hellbenten har vet hur surfande känslan är, man kan omöjligt doppa spetsarna under pudret, eller det går väl men gud vad man måste göra framåtvolter innan.</p><p></p><p>Det som dock förvånade mig var att den presterar även utanför pudret. Det är bara på isig, uppkörd pist, och självklart skare, som skidan beter sig oroligt. </p><p>Mångsidigheten i skräpigare snö, mer uppkörd offpist, och pist tror jag är kommer av monteringen (jag hade monterat 6cm bakom center) som ger väldigt mycket skida framför bindningen, och tyngden (de väger sjukt mycket).</p><p></p><p>"popen" iom att de är så mjuka gör att de är väldigt roliga även i parken, även om längden och vikten gör de svåra att slänga runt. Höjd, grabs och allmän lek är dock mycket roligare i parken än med mina hårda K2PE.</p><p></p><p></p><p>Med allt det som jag nu sagt vill jag absolut inte sticka under stol med att de är förjävligt dåliga, på gränsen till farliga, om det skiftar förhållanden snabbt. Jag märkte bl.a. det när jag carvade skiten ur en solvarm pist som efter ett krön gick över till brant isig puckelpist. det var en av mitt livs värsta vurpor, jag klarade mig som tur var bra :p</p><p></p><p></p><p>Lycka till!</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="assr, post: 512241, member: 79407"] Jag åkte iallafall på 189cm hellbent 2 fantastiska dagar i Serre Chevalier, men då jag åkte med blandat folk så fick skidan testa i princip allting. Jag väger 75kg, benpressar 240kg 6reps, squatar 130kg 6reps, så jag vill gärna hävda att jag är ganska stark och kan åka ganska hårt (gillar att pressa på med stenhårda WC GS lagg.) längden är 182cm men det borde ju inte spela så stor roll imo. Jag åkte åk på 1000 höjdmeter i kallpuder med den, jag åkte blötare puder som legat hela dagen i solsluttning (fortfarande 4dm+ tjockt puder) och i de två typerna av snö är skidan onekligen det bästa jag åkt på, har bla. Seth, AKmaiden, Bigtrouble, Ross WRS, Monster103, Mojo94 som referensskidor i liknande förhållanden. Det man kan säga om en rockad skida som hellbenten under en fantastisk puderdag är att min polare som åkte på AKmaiden kom ner före mig, men jag behövde jobba mindre. Alla som har åkt på en fullrockad skida av den mjuka karaktären hellbenten har vet hur surfande känslan är, man kan omöjligt doppa spetsarna under pudret, eller det går väl men gud vad man måste göra framåtvolter innan. Det som dock förvånade mig var att den presterar även utanför pudret. Det är bara på isig, uppkörd pist, och självklart skare, som skidan beter sig oroligt. Mångsidigheten i skräpigare snö, mer uppkörd offpist, och pist tror jag är kommer av monteringen (jag hade monterat 6cm bakom center) som ger väldigt mycket skida framför bindningen, och tyngden (de väger sjukt mycket). "popen" iom att de är så mjuka gör att de är väldigt roliga även i parken, även om längden och vikten gör de svåra att slänga runt. Höjd, grabs och allmän lek är dock mycket roligare i parken än med mina hårda K2PE. Med allt det som jag nu sagt vill jag absolut inte sticka under stol med att de är förjävligt dåliga, på gränsen till farliga, om det skiftar förhållanden snabbt. Jag märkte bl.a. det när jag carvade skiten ur en solvarm pist som efter ett krön gick över till brant isig puckelpist. det var en av mitt livs värsta vurpor, jag klarade mig som tur var bra :p Lycka till! [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya puderlagg
Tillbaka
Topp