Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya puderplank - ersätta 2 andra skidor.
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Valmgren" data-source="post: 985932" data-attributes="member: 96738"><p>Hoppas att jag inte går för mycket OT nu, men har ännu en skidlogistik att lösa.</p><p>Det är så att när man började snacka om nya skidor i hemmet blev andra parter i familjen intresserade av att skaffa nytt. Personen i fråga är min farsa som är ute efter något liknande av det som jag kollat på i skidväg, CD3, men med lite mer pistegenskaper. Då jag inte åkt på CD3 ännu kan jag ju inte berätta för han hur dem upplevs i pisten. Efter att ha surfat runt på ett berg av binära tal så har jag lyckats komma fram till en lösning som han kan bli nöjd med. Av den information jag lyckats frambringa så verkar det som att Extrems project 100 är en bra mellanlösning när det gäller mer pistprestanda gentemot CD3orna jag kollat på. Han vill fortfarande kunna åka puder, men då han inte är så "aktiv" längre (även om han själv fortfarande satsar på att ta sig till NHL varje säsong...) så prioriterar han mer pistegenskaperna med en unns av offpist. Han är en ganska satt gubbe på 94kg och 180 hödcentimetrar, så därför känns 186cm versionen optimal. </p><p></p><p>Vad har ni för synpunkter på denna sammanfattning? Är CD3orna ett bra val för han, även om han prioriterar pisten liite mer. Eller ska han köra på P100? hur presterar P100 i offpisten? är den lika fartstabil som CD3 eller är dem i olika divisioner? Viker sig p100 före CD3 när det blir tuffare åkning? </p><p>//</p><p>Talesman för farsgubben</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Valmgren, post: 985932, member: 96738"] Hoppas att jag inte går för mycket OT nu, men har ännu en skidlogistik att lösa. Det är så att när man började snacka om nya skidor i hemmet blev andra parter i familjen intresserade av att skaffa nytt. Personen i fråga är min farsa som är ute efter något liknande av det som jag kollat på i skidväg, CD3, men med lite mer pistegenskaper. Då jag inte åkt på CD3 ännu kan jag ju inte berätta för han hur dem upplevs i pisten. Efter att ha surfat runt på ett berg av binära tal så har jag lyckats komma fram till en lösning som han kan bli nöjd med. Av den information jag lyckats frambringa så verkar det som att Extrems project 100 är en bra mellanlösning när det gäller mer pistprestanda gentemot CD3orna jag kollat på. Han vill fortfarande kunna åka puder, men då han inte är så "aktiv" längre (även om han själv fortfarande satsar på att ta sig till NHL varje säsong...) så prioriterar han mer pistegenskaperna med en unns av offpist. Han är en ganska satt gubbe på 94kg och 180 hödcentimetrar, så därför känns 186cm versionen optimal. Vad har ni för synpunkter på denna sammanfattning? Är CD3orna ett bra val för han, även om han prioriterar pisten liite mer. Eller ska han köra på P100? hur presterar P100 i offpisten? är den lika fartstabil som CD3 eller är dem i olika divisioner? Viker sig p100 före CD3 när det blir tuffare åkning? // Talesman för farsgubben [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya puderplank - ersätta 2 andra skidor.
Tillbaka
Topp