Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya ski googles
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="PNyberg" data-source="post: 587884" data-attributes="member: 49358"><p>Spoken like a true douche!</p><p>Allround linser är IMHO jäkligt bra i de flesta förhållandena förutom kanske när det är soligt och jävligt.</p><p>Ta de flesta allroundlinserna som exempel. pink iridium, Pink SQ mirror, Green tea, sensor mirror, H.I Amber, Blue silver flash. Alla dessa fungerar sjukt bra i förhållanden som pendlar mellan flatljus och lätt molnigt. Kontrastförstärker, tar bort eller framhäver vissa färger för att få en så "klar" bild om hur underlaget ser ut. Alla dessa tar in rimligt med ljus oxå.</p><p></p><p>Kan inga exakta siffror på alla men de som jag har bäst erfarenhet av är Smiths sensor mirror som släpper in ca 70% ljus. En gul-orange aktig lins med en lätt spegel i blåton som är helt fantastisk de dagar som solen vägrar att visa sig.</p><p></p><p>Så njaae... skulle inte vilja säga att allroundlinser är lika kasst på allt. De har absolut sina peakar men även dalar vilket alla linser har. Bara ett bredare spektra till användningsområde.</p><p></p><p>Klart att jag oxå skulle vilja rocka ett par Oakley crowbar/splice med ett gäng olika glas. H.I yellow har tex stått HÖÖÖGT upp på listan iom att jag åkt i kanada de tre senaste åren och vet att antal dagar med sol är lätt räknade och att en extremt ljus o kontrasthöjande lins är att föredra de flesta dagar.</p><p></p><p>bla bla bla...... etc etc.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="PNyberg, post: 587884, member: 49358"] Spoken like a true douche! Allround linser är IMHO jäkligt bra i de flesta förhållandena förutom kanske när det är soligt och jävligt. Ta de flesta allroundlinserna som exempel. pink iridium, Pink SQ mirror, Green tea, sensor mirror, H.I Amber, Blue silver flash. Alla dessa fungerar sjukt bra i förhållanden som pendlar mellan flatljus och lätt molnigt. Kontrastförstärker, tar bort eller framhäver vissa färger för att få en så "klar" bild om hur underlaget ser ut. Alla dessa tar in rimligt med ljus oxå. Kan inga exakta siffror på alla men de som jag har bäst erfarenhet av är Smiths sensor mirror som släpper in ca 70% ljus. En gul-orange aktig lins med en lätt spegel i blåton som är helt fantastisk de dagar som solen vägrar att visa sig. Så njaae... skulle inte vilja säga att allroundlinser är lika kasst på allt. De har absolut sina peakar men även dalar vilket alla linser har. Bara ett bredare spektra till användningsområde. Klart att jag oxå skulle vilja rocka ett par Oakley crowbar/splice med ett gäng olika glas. H.I yellow har tex stått HÖÖÖGT upp på listan iom att jag åkt i kanada de tre senaste åren och vet att antal dagar med sol är lätt räknade och att en extremt ljus o kontrasthöjande lins är att föredra de flesta dagar. bla bla bla...... etc etc. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya ski googles
Tillbaka
Topp