Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya ski googles
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="vicksson" data-source="post: 588322" data-attributes="member: 86362"><p>Jag har Oakley Crowbars med Pink Iridium linsen och gillar den som fan. Som tidigare kan den vara ljus i stark solsken, men Iridiumbelaget skyddar ögonen så även om linsen är förhållandevis ljus att se igenom ger den ett bra skydd. </p><p></p><p>Och ang linser man inte ser igenom, visst det ser coolt ut, men de flesta linser som ser ut så är extrema sollinser. Jag har ändå jobbat i skidaffär och sålt många goggles och kan inte komma på någon som har mycket spegel och inte är mörk. </p><p></p><p>Fire Iridiumlinsen är inget jag rekomenderar om du bara ska ha el allroundlins. Sen har alla oakley Iridium linser en viss spegling på linsen, så man ser inte igenom helt. Sen att bilder ofta blir missvisande då man använder blixt för att fota är en annan femma. </p><p></p><p>Kan även rekomendera Blue Iridium från oakley, den är en mörkare all round lins, men inte i närheten så mörk som fire iridum och den är hyffsat ogenomskinlig (från utsidan) med en blålila spegel som ser ganska cool ut. </p><p></p><p>Men fan gå in i en butik som säljer goggles och prova och kolla, då ser du också mycket bättre hur linserna ser ut irl.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="vicksson, post: 588322, member: 86362"] Jag har Oakley Crowbars med Pink Iridium linsen och gillar den som fan. Som tidigare kan den vara ljus i stark solsken, men Iridiumbelaget skyddar ögonen så även om linsen är förhållandevis ljus att se igenom ger den ett bra skydd. Och ang linser man inte ser igenom, visst det ser coolt ut, men de flesta linser som ser ut så är extrema sollinser. Jag har ändå jobbat i skidaffär och sålt många goggles och kan inte komma på någon som har mycket spegel och inte är mörk. Fire Iridiumlinsen är inget jag rekomenderar om du bara ska ha el allroundlins. Sen har alla oakley Iridium linser en viss spegling på linsen, så man ser inte igenom helt. Sen att bilder ofta blir missvisande då man använder blixt för att fota är en annan femma. Kan även rekomendera Blue Iridium från oakley, den är en mörkare all round lins, men inte i närheten så mörk som fire iridum och den är hyffsat ogenomskinlig (från utsidan) med en blålila spegel som ser ganska cool ut. Men fan gå in i en butik som säljer goggles och prova och kolla, då ser du också mycket bättre hur linserna ser ut irl. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Övrig utrustning
Nya ski googles
Tillbaka
Topp