Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, ännu en tråd (barnbacke+extra allt)
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="GoranC" data-source="post: 1201750" data-attributes="member: 138899"><p>Köp nått billigt du hittar på rea eller outlet. </p><p>billigt är bra och kul. Själv trillade jag för ett par år sedan, på en outlet, över ett par Head Cyclic 115 181cm till det facila priset av 750kr, kunde inte motstå att köpa dom, för ytterligare 750kr införskaffades ett par Look PX12. Allt helt nytt men skidorna hade några år på nacken.</p><p>De mest prisvärda skidor jag köpt, kul att åka i pist med och carvar otroligt bra. Flyter och funkar väldigt bra i offpisten.</p><p>Styva under foten med mjuk tip och tail. Funkar fint till mina +90kg och de skidor som jag kan ha absolut roligast med utan allt för stor insats. Är bara isiga förhållanden dom inte fixar, men lite is mellan snöhögar i pisten fixas med bravur. Inte helt olika Atrisen men än mer lekfulla/svängglada och mer mittmonterade. </p><p>Pressa carvingsvängar, åka friåkning i snöhögar i pist. Bara att anpassa teknik och viktfördelning. Så långt man kan komma från dom gamla Mantra stridsvagnarna. </p><p>Så mitt råd, sök nått billigt som dyker upp och kolla flexkurva och shape. Självklart skall du ha både tip och tailrocker, mjuk tail gör skidan lätt att bryta ut och köra sakta på.</p><p>Vill du stå på så får du åka mitt på skidan och den stabila delen som gärna får ha ett lager Titanal eller kolfiber under foten.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="GoranC, post: 1201750, member: 138899"] Köp nått billigt du hittar på rea eller outlet. billigt är bra och kul. Själv trillade jag för ett par år sedan, på en outlet, över ett par Head Cyclic 115 181cm till det facila priset av 750kr, kunde inte motstå att köpa dom, för ytterligare 750kr införskaffades ett par Look PX12. Allt helt nytt men skidorna hade några år på nacken. De mest prisvärda skidor jag köpt, kul att åka i pist med och carvar otroligt bra. Flyter och funkar väldigt bra i offpisten. Styva under foten med mjuk tip och tail. Funkar fint till mina +90kg och de skidor som jag kan ha absolut roligast med utan allt för stor insats. Är bara isiga förhållanden dom inte fixar, men lite is mellan snöhögar i pisten fixas med bravur. Inte helt olika Atrisen men än mer lekfulla/svängglada och mer mittmonterade. Pressa carvingsvängar, åka friåkning i snöhögar i pist. Bara att anpassa teknik och viktfördelning. Så långt man kan komma från dom gamla Mantra stridsvagnarna. Så mitt råd, sök nått billigt som dyker upp och kolla flexkurva och shape. Självklart skall du ha både tip och tailrocker, mjuk tail gör skidan lätt att bryta ut och köra sakta på. Vill du stå på så får du åka mitt på skidan och den stabila delen som gärna får ha ett lager Titanal eller kolfiber under foten. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, ännu en tråd (barnbacke+extra allt)
Tillbaka
Topp