Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, - ännu en tråd...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Gazza1" data-source="post: 932404" data-attributes="member: 97821"><p>Kan bara säga att Liben carvar som inget annat jag testat än. Greppet är helt grymmt och den har en skärning som är en ren dröm i en någon lunda mjuk pist. Den funkar ok i Åres isiga pister och slår det mest i denna bredd klass där men det är inte i pisten dessa skidor ska vara. Det är bara ett plus att de är så fruktansvärt bra där.</p><p></p><p>De hör hemma utanför oavsett underlag. Jag har åkt dem i slush, sönderkört och midjedjupt i öppna fält samt Tottskogen. Den är helt enkelt grymm. Det enda minuset den får av mig är i djup snö (4 decimeter ++) i tighta partier. Den har inte tillräckligt mycket rocker för att ge det där ultimata flytet varför du behöver få fart för att den ska vara riktigt lätt hanterlig. I Åres tighta skog är inte en alldeles för hög fart att föredra alltid. </p><p></p><p>Ett varningens finger är att dessa skidor tillhör det styvare segmentet. 191:orna är väldigt styva och de kortare kännns av någon anledning märkbart mjukare. Jag är dok 197 cm gymm råtta varför jag inte har något emot en lite styvare skida och behövde en längre. Den kortare längden skulle dock passa dig utmärkt varför jag inte kan annat än att varmt rekomendera dem.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Gazza1, post: 932404, member: 97821"] Kan bara säga att Liben carvar som inget annat jag testat än. Greppet är helt grymmt och den har en skärning som är en ren dröm i en någon lunda mjuk pist. Den funkar ok i Åres isiga pister och slår det mest i denna bredd klass där men det är inte i pisten dessa skidor ska vara. Det är bara ett plus att de är så fruktansvärt bra där. De hör hemma utanför oavsett underlag. Jag har åkt dem i slush, sönderkört och midjedjupt i öppna fält samt Tottskogen. Den är helt enkelt grymm. Det enda minuset den får av mig är i djup snö (4 decimeter ++) i tighta partier. Den har inte tillräckligt mycket rocker för att ge det där ultimata flytet varför du behöver få fart för att den ska vara riktigt lätt hanterlig. I Åres tighta skog är inte en alldeles för hög fart att föredra alltid. Ett varningens finger är att dessa skidor tillhör det styvare segmentet. 191:orna är väldigt styva och de kortare kännns av någon anledning märkbart mjukare. Jag är dok 197 cm gymm råtta varför jag inte har något emot en lite styvare skida och behövde en längre. Den kortare längden skulle dock passa dig utmärkt varför jag inte kan annat än att varmt rekomendera dem. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, - ännu en tråd...
Tillbaka
Topp