Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor. Bacon?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Cyklar" data-source="post: 931422" data-attributes="member: 130394"><p>Hejsan!</p><p></p><p>Jag var ganska aktiv här på sidan för några år sen, dock är både emailen och lösenordet long gone så det fick bli ett nytt account.</p><p></p><p>I alla fall. Jag ska köpa nya skidor nu till säsongen (om det nu kommer någon snö)</p><p></p><p>Jag är inte riktigt den som gillar att köpa saker på postorder utan att prova det, så jag provar väldigt gärna skidorna innan jag köper dem, vilket har visat sig begränsa andelen skidor som är aktuella.</p><p></p><p>Jag har tittat ganska mycket på Line Sir Francis Bacon, men jag har inte lyckats hitta någonstans man kan provåka dem på. Men det kanske är därför att jag är en dålig letare. Har även tittat en del på K2 Domain, men det som jag ställer mig tveksam till när det gäller dem är:</p><p>1. De är fula, i min mening</p><p>2. De är symmetriska, vilket innebär att man "måste" mittmontera dem (?), vilket inte riktigt passar min åkstil, se mer nedan.</p><p>3. Inte lika breda som SFB, och jag tror att jag kommer sakna det.</p><p>Men de finns most certainly tillgängliga för mig att prova dem.</p><p></p><p></p><p>Lite om mig själv och min åkstil, då.</p><p></p><p>Jag är 186 cm lång, dock spinkig, och väger endast 65 kilo. Jag är inte mycket att hurra för i parken, och som ett resultat av det åker jag inte mycket park, även om jag chillrailar lite ibland och gör lite 360s här och var. Dock är skidor utan twintip inte ett alternativ då jag som sagt gillar att inte bara åka rakt fram, topp till botten.</p><p></p><p>Jag åker mycket i alperna, och åker mycket offpist. Dock åker jag inte från offpiststråk till offpiststråk utan att göra något annat, utan jag åker mycket pist också, men tar chanserna till offpist när de uppenbarar sig (vilket i alperna inträffar väldigt ofta).</p><p></p><p>Detta har lett till att jag har kommit fram till att jag tror att det ultimata valet för mig är en bred parkskida med rocker. Rocker är dock inte ett måste, det är bara det att jag vill prova det och jag börjar tröttna lite på mina skidor med traditionellt spann och mittmontering. Parkskida tror jag är bra därför att de är mjukare än andra skidor (?) och på grund av min ringa vikt skulle de passa mig bra. Bred, säger väl sig självt, att jag gillar offpist.</p><p></p><p>Kort svängradie är också ett plus, då jag har sjukt kort svängradie på mina skidor nu och det passar min åkstil bra. Men jag är öppen för alternativ, och då jag tröttnat lite på mina nuvarande skidor kanske det rentav är bra att skaffa sig en skida med lite längre svängradie, men jag vet inte.</p><p></p><p>Och som sagt, så vill jag allra helst ha möjlighet att provåka dem innan köp.</p><p></p><p>Så, vad tycker ni? Har ni några åsikter eller förslag på andra skidor?</p><p></p><p>Tack på förhand, MVH</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Cyklar, post: 931422, member: 130394"] Hejsan! Jag var ganska aktiv här på sidan för några år sen, dock är både emailen och lösenordet long gone så det fick bli ett nytt account. I alla fall. Jag ska köpa nya skidor nu till säsongen (om det nu kommer någon snö) Jag är inte riktigt den som gillar att köpa saker på postorder utan att prova det, så jag provar väldigt gärna skidorna innan jag köper dem, vilket har visat sig begränsa andelen skidor som är aktuella. Jag har tittat ganska mycket på Line Sir Francis Bacon, men jag har inte lyckats hitta någonstans man kan provåka dem på. Men det kanske är därför att jag är en dålig letare. Har även tittat en del på K2 Domain, men det som jag ställer mig tveksam till när det gäller dem är: 1. De är fula, i min mening 2. De är symmetriska, vilket innebär att man "måste" mittmontera dem (?), vilket inte riktigt passar min åkstil, se mer nedan. 3. Inte lika breda som SFB, och jag tror att jag kommer sakna det. Men de finns most certainly tillgängliga för mig att prova dem. Lite om mig själv och min åkstil, då. Jag är 186 cm lång, dock spinkig, och väger endast 65 kilo. Jag är inte mycket att hurra för i parken, och som ett resultat av det åker jag inte mycket park, även om jag chillrailar lite ibland och gör lite 360s här och var. Dock är skidor utan twintip inte ett alternativ då jag som sagt gillar att inte bara åka rakt fram, topp till botten. Jag åker mycket i alperna, och åker mycket offpist. Dock åker jag inte från offpiststråk till offpiststråk utan att göra något annat, utan jag åker mycket pist också, men tar chanserna till offpist när de uppenbarar sig (vilket i alperna inträffar väldigt ofta). Detta har lett till att jag har kommit fram till att jag tror att det ultimata valet för mig är en bred parkskida med rocker. Rocker är dock inte ett måste, det är bara det att jag vill prova det och jag börjar tröttna lite på mina skidor med traditionellt spann och mittmontering. Parkskida tror jag är bra därför att de är mjukare än andra skidor (?) och på grund av min ringa vikt skulle de passa mig bra. Bred, säger väl sig självt, att jag gillar offpist. Kort svängradie är också ett plus, då jag har sjukt kort svängradie på mina skidor nu och det passar min åkstil bra. Men jag är öppen för alternativ, och då jag tröttnat lite på mina nuvarande skidor kanske det rentav är bra att skaffa sig en skida med lite längre svängradie, men jag vet inte. Och som sagt, så vill jag allra helst ha möjlighet att provåka dem innan köp. Så, vad tycker ni? Har ni några åsikter eller förslag på andra skidor? Tack på förhand, MVH [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor. Bacon?
Tillbaka
Topp