Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, behöver hjälp med val och längd
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="zerode" data-source="post: 1214408" data-attributes="member: 145112"><p>Jag är 175cm lång, så vi är ungefär lika långa, väger dock lite mer än dig.</p><p>Men jag har kört mest på 184, de är som sagt rejäla skidor, gillar dem som tusan när det är "bra" men reagerade på att jag blev lite nummer två på skidorna när man kom in bland folk, när man måste mer ha koll på vart alla åker och inte åker runt om sig, så var skidan inte den där lättåkta som man bara svänger runt och hoppar på pucklar hur som helst med. Om du någonsin varit i gästrappet i Åre när det är mycket folk så vet du vad jag menar</p><p>Men så är jag även den som inte gärna bara kör rätt ner förbi folk hur som helst när det är mycket folk i backarna, utan fegar ut lite och vill gärna ha lite koll på allt...</p><p></p><p>Så borde nog se till att få testa ett par 177cm oxå, så man kan jämföra lite, kan vara att den längre längden gör dem lite för köttiga.</p><p></p><p>Däremot så gillar jag skidan mer än nuvarande MantraM5, tycker att man med 3D-radien får ut mer skida utav skidan, M5 ställer du upp på kant och åker med, medans 102 kan man variera mer i åkningen med.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="zerode, post: 1214408, member: 145112"] Jag är 175cm lång, så vi är ungefär lika långa, väger dock lite mer än dig. Men jag har kört mest på 184, de är som sagt rejäla skidor, gillar dem som tusan när det är "bra" men reagerade på att jag blev lite nummer två på skidorna när man kom in bland folk, när man måste mer ha koll på vart alla åker och inte åker runt om sig, så var skidan inte den där lättåkta som man bara svänger runt och hoppar på pucklar hur som helst med. Om du någonsin varit i gästrappet i Åre när det är mycket folk så vet du vad jag menar Men så är jag även den som inte gärna bara kör rätt ner förbi folk hur som helst när det är mycket folk i backarna, utan fegar ut lite och vill gärna ha lite koll på allt... Så borde nog se till att få testa ett par 177cm oxå, så man kan jämföra lite, kan vara att den längre längden gör dem lite för köttiga. Däremot så gillar jag skidan mer än nuvarande MantraM5, tycker att man med 3D-radien får ut mer skida utav skidan, M5 ställer du upp på kant och åker med, medans 102 kan man variera mer i åkningen med. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, behöver hjälp med val och längd
Tillbaka
Topp