Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor behöver vägledning
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Jarle" data-source="post: 1285498" data-attributes="member: 33485"><p>Både QST 92 och 98 skulle kunna vara aktuella kandidater. QST98 är faktiskt en av de roligaste (inte att förväxla med högst prestanda) friåkningsskidorna runt 100mm (de flesta sub 100mm är i regel pistskidor som vuxit till sig lite och fått lite mer rocker) jag åkt i pist, de är också väldigt kompetenta i mjukare/djupare snö trots att de inte är speciellt breda. De är däremot inte de mest fartstabila eller de med längst kant att jobba igenom i en pist och därmed blir 92an ur Salmons sortiment kanske vettigare i ditt fall. Ju större förskjutning du får mot åkning utanför pisterna, desto mer skulle vågen tippa i favör till 98an. Med det sagt skulle jag inte ta gift på att QST serien är den optimala skidan för dig, även om den gör en hel rad saker förträffligt. Den skiljer sig ganska markant mot Mindbender.</p><p></p><p>Utan att sia alltför mycket om hur stora överlager som rör sig hos återförsäljarna eller om makroekonomiska utsikter, så är det många sällanköpsvaror som har kraftiga rabatter. Jag har köpt en del själv -ej skidor-, till priser jag varit nöjd med..</p><p></p><p></p><p></p><p>För QST 92 är det 90 alternativt 100 som gäller, lite beroende på vilken bindning det blir i slutändan.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Jarle, post: 1285498, member: 33485"] Både QST 92 och 98 skulle kunna vara aktuella kandidater. QST98 är faktiskt en av de roligaste (inte att förväxla med högst prestanda) friåkningsskidorna runt 100mm (de flesta sub 100mm är i regel pistskidor som vuxit till sig lite och fått lite mer rocker) jag åkt i pist, de är också väldigt kompetenta i mjukare/djupare snö trots att de inte är speciellt breda. De är däremot inte de mest fartstabila eller de med längst kant att jobba igenom i en pist och därmed blir 92an ur Salmons sortiment kanske vettigare i ditt fall. Ju större förskjutning du får mot åkning utanför pisterna, desto mer skulle vågen tippa i favör till 98an. Med det sagt skulle jag inte ta gift på att QST serien är den optimala skidan för dig, även om den gör en hel rad saker förträffligt. Den skiljer sig ganska markant mot Mindbender. Utan att sia alltför mycket om hur stora överlager som rör sig hos återförsäljarna eller om makroekonomiska utsikter, så är det många sällanköpsvaror som har kraftiga rabatter. Jag har köpt en del själv -ej skidor-, till priser jag varit nöjd med.. För QST 92 är det 90 alternativt 100 som gäller, lite beroende på vilken bindning det blir i slutändan. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor behöver vägledning
Tillbaka
Topp