Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Nya skidor, Faction Prodigy 2.0?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Deleted member 122490" data-source="post: 1210238"><p>Hur är det med CT-modellerna, har du övervägt dessa ? </p><p></p><p>Hur bred midja har du haft på dina tidigare skidor ? CT 2.0 ligger ju på ett midjemått på 102mm, så dessa kan du ju ta en repa i utanför pisten, lätt, mjuk och poppig. Funkar att trycka på i pisten också, dock så har jag ju aldrig testkört en renodlad pistskida så har ju inte nåt att jämför med där heller. </p><p></p><p>Jag gick ifrån head the dumont 84mm midja till ct 2.0 102mm midja och sen dess har man varit fast över 100mm. Gillar att ha mycket skida under foten, jag upplevde det som att det blev mycket stabilare.</p><p></p><p>Nu har jag ct 3.0 som jag endast har åkt pist och lite utanför pisten med. Typ samma upplevelse, lite mer fartstabil samt lite lättare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Deleted member 122490, post: 1210238"] Hur är det med CT-modellerna, har du övervägt dessa ? Hur bred midja har du haft på dina tidigare skidor ? CT 2.0 ligger ju på ett midjemått på 102mm, så dessa kan du ju ta en repa i utanför pisten, lätt, mjuk och poppig. Funkar att trycka på i pisten också, dock så har jag ju aldrig testkört en renodlad pistskida så har ju inte nåt att jämför med där heller. Jag gick ifrån head the dumont 84mm midja till ct 2.0 102mm midja och sen dess har man varit fast över 100mm. Gillar att ha mycket skida under foten, jag upplevde det som att det blev mycket stabilare. Nu har jag ct 3.0 som jag endast har åkt pist och lite utanför pisten med. Typ samma upplevelse, lite mer fartstabil samt lite lättare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Övrigt
Allmänt skidsnack
Nya skidor, Faction Prodigy 2.0?
Tillbaka
Topp