Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för alperna
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Nitrogendykare" data-source="post: 1048742" data-attributes="member: 120579"><p>Du förlorar inte lika mycket i pist med en bred skida jämfört med en smal. Du vinner däremot väldigt mycket i offpisten på en bredare skida.</p><p>Jag tog själv steget upp förra säsongen, åker på Line sir francis bacon med 108 mm.Funkar bra i pist dock något fladdrar över 85-90km/h</p><p>Provade då flera skidor i just 100-110m och många funkar som sagt bra pist. Mycket är inviduellt vad man gillar och vad man prioriterar. Kan ärligt säga att hade jag inte haft 1 par pistskidor så hade jag köpt 1 par Extrem project 100. Funkar att trycka på bra i pist samtidigt gjorde den inte bort sig i offpisten. Skall tilläggas att min son ville ha Line skidan, (vi har dem ihop) så kanske det hade blivit nått annat. Gillar dock skidan som komplement till mina pistskidor. </p><p>Ser framemot att få testa Extrem Opinion 108, kan mycket väl bli mitt nästa köp. Har inte börjat tillverkats än. Men på förhand verkar det bli en dunder skida som passar mig och min åkstil.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Nitrogendykare, post: 1048742, member: 120579"] Du förlorar inte lika mycket i pist med en bred skida jämfört med en smal. Du vinner däremot väldigt mycket i offpisten på en bredare skida. Jag tog själv steget upp förra säsongen, åker på Line sir francis bacon med 108 mm.Funkar bra i pist dock något fladdrar över 85-90km/h Provade då flera skidor i just 100-110m och många funkar som sagt bra pist. Mycket är inviduellt vad man gillar och vad man prioriterar. Kan ärligt säga att hade jag inte haft 1 par pistskidor så hade jag köpt 1 par Extrem project 100. Funkar att trycka på bra i pist samtidigt gjorde den inte bort sig i offpisten. Skall tilläggas att min son ville ha Line skidan, (vi har dem ihop) så kanske det hade blivit nått annat. Gillar dock skidan som komplement till mina pistskidor. Ser framemot att få testa Extrem Opinion 108, kan mycket väl bli mitt nästa köp. Har inte börjat tillverkats än. Men på förhand verkar det bli en dunder skida som passar mig och min åkstil. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för alperna
Tillbaka
Topp