Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för tur, pist och barnbacken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1087294" data-attributes="member: 83225"><p>För nån som halkar in på den här tråden kan jag ju tillägga att jag nu iaf testat MTN Lab. Fantastisk pjäxa så här långt (har bara åkt med dotter mellan benen eller med pulka bakom både uppför och nedför). Mitt stora problem med pjäxor har alltid varit att de är för styva och helt omöjliga att få på och av. De här är ju bara marginellt svårare att få på och av än mina snowjoggers i 3 storlekar för stort. </p><p></p><p>Åkningen har jag ju tyvärr inte kunnat prova på riktigt men det lilla jag provat så känns de riktigt åkbara. Det enda som kan bli ett problem är att den låga kanten känns relativt "vass". Det senare tänker jag dock att det går att lösa med alternativa innerskor om det faktiskt blir ett problem. </p><p></p><p>Hajkandet uppför gjorde jag bara med pulka och dotter bakom så den tyngden förtog ju lite fördelen med nya pjäxor. De satt bra och inga skav dock. Skönt att få bra rörlighet utan att de sitter slappt. Det verkar även finnas rejält med material i innerskorna eftersom det verkar som att pjäxan har gått från att inte kunna spännas alls nedtill till att faktiskt passa riktigt bra. (kommer behöva en liten lästning på ena men ändå)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1087294, member: 83225"] För nån som halkar in på den här tråden kan jag ju tillägga att jag nu iaf testat MTN Lab. Fantastisk pjäxa så här långt (har bara åkt med dotter mellan benen eller med pulka bakom både uppför och nedför). Mitt stora problem med pjäxor har alltid varit att de är för styva och helt omöjliga att få på och av. De här är ju bara marginellt svårare att få på och av än mina snowjoggers i 3 storlekar för stort. Åkningen har jag ju tyvärr inte kunnat prova på riktigt men det lilla jag provat så känns de riktigt åkbara. Det enda som kan bli ett problem är att den låga kanten känns relativt "vass". Det senare tänker jag dock att det går att lösa med alternativa innerskor om det faktiskt blir ett problem. Hajkandet uppför gjorde jag bara med pulka och dotter bakom så den tyngden förtog ju lite fördelen med nya pjäxor. De satt bra och inga skav dock. Skönt att få bra rörlighet utan att de sitter slappt. Det verkar även finnas rejält med material i innerskorna eftersom det verkar som att pjäxan har gått från att inte kunna spännas alls nedtill till att faktiskt passa riktigt bra. (kommer behöva en liten lästning på ena men ändå) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för tur, pist och barnbacken
Tillbaka
Topp