Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för tur, pist och barnbacken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1096809" data-attributes="member: 83225"><p>Pjäxorna funkar numera perfekt (men då sitter det numera ett par Intuition Pro Tour i dem...) </p><p></p><p>När det gäller skidorna har jag dock hamnat gjort en rejäl utvärdering nu och det visar sig att Navis Freebird är på tok för mjuk för mig. Jag tror att det är problemet iaf. Skidan går kalas i pisten, både på skär och sladd. I fast offpist tycker jag att den går ganska fint också men när det blir mer rejält med snö var det näst intill oåkbart. Det är möjligt att jag är för dålig på att hålla en stabil position i framåt-/bakåt-ledd men i puder upplever jag att skidorna bromsar och tvärsvänger om vartannat på ett sätt som är helt oförutsägbart. Jämför jag med när jag dagen efter åker i samma före med Bibby Pro är det som natt och dag. Vad jag kunnat läsa mig till så skulle Moment PB&J kunna vara ungefär det jag söker men Moment är så horribelt dyra. Någon som har några tips på liknande skidor? Har Down tex något som matchar?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1096809, member: 83225"] Pjäxorna funkar numera perfekt (men då sitter det numera ett par Intuition Pro Tour i dem...) När det gäller skidorna har jag dock hamnat gjort en rejäl utvärdering nu och det visar sig att Navis Freebird är på tok för mjuk för mig. Jag tror att det är problemet iaf. Skidan går kalas i pisten, både på skär och sladd. I fast offpist tycker jag att den går ganska fint också men när det blir mer rejält med snö var det näst intill oåkbart. Det är möjligt att jag är för dålig på att hålla en stabil position i framåt-/bakåt-ledd men i puder upplever jag att skidorna bromsar och tvärsvänger om vartannat på ett sätt som är helt oförutsägbart. Jämför jag med när jag dagen efter åker i samma före med Bibby Pro är det som natt och dag. Vad jag kunnat läsa mig till så skulle Moment PB&J kunna vara ungefär det jag söker men Moment är så horribelt dyra. Någon som har några tips på liknande skidor? Har Down tex något som matchar? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för tur, pist och barnbacken
Tillbaka
Topp