Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för tur, pist och barnbacken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 1096846" data-attributes="member: 83225"><p>Tackar! Det första stycket där beskriver ju problemet ganska klart. När det gäller skidor med brant rocker tycker jag dock inte att problemet är lika stort eftersom beteendet då är mer förutsägbart. De bromsar helt enkelt konstant i pudret (minns mina gamla S7or...) </p><p></p><p>Att smalare midja innebär sämre funktion i pudret kändes ju inte som nån chock men jag skulle säga att det här beteendet märktes av, om än väldigt lite, redan på mina gamla Q115. Däremot så märkte jag aldrig nåt sånt på gamla Katanor med 110-midja. </p><p></p><p>Det är ju förstås en jobbig kompromiss men det känns ju enormt jobbigt att ha en turskida som sen inte funkar när man turat långt till puderåk. När jag läser tester verkar ju annars V-Werks Katanan funka utifrån det jag vill ha men då snackar vi 110-bredd och mitt #1-prioriterade kriterie i de här skidorna är att de inte ska bjuda på bredlaggshack i pressad sladdsväng på hårt underlag. Med kolfiberkonstruktion och 110 i midjan är jag tveksam till om det funkar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 1096846, member: 83225"] Tackar! Det första stycket där beskriver ju problemet ganska klart. När det gäller skidor med brant rocker tycker jag dock inte att problemet är lika stort eftersom beteendet då är mer förutsägbart. De bromsar helt enkelt konstant i pudret (minns mina gamla S7or...) Att smalare midja innebär sämre funktion i pudret kändes ju inte som nån chock men jag skulle säga att det här beteendet märktes av, om än väldigt lite, redan på mina gamla Q115. Däremot så märkte jag aldrig nåt sånt på gamla Katanor med 110-midja. Det är ju förstås en jobbig kompromiss men det känns ju enormt jobbigt att ha en turskida som sen inte funkar när man turat långt till puderåk. När jag läser tester verkar ju annars V-Werks Katanan funka utifrån det jag vill ha men då snackar vi 110-bredd och mitt #1-prioriterade kriterie i de här skidorna är att de inte ska bjuda på bredlaggshack i pressad sladdsväng på hårt underlag. Med kolfiberkonstruktion och 110 i midjan är jag tveksam till om det funkar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för tur, pist och barnbacken
Tillbaka
Topp