Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för tur, pist och barnbacken
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="termons" data-source="post: 1096855" data-attributes="member: 46857"><p>Tja... har ingen större erfarenhet av att ha testat många skidor men...sökte en skida likt den du söker och Navis Freebird var det väldigt nära att jag skulle ha klickat hem och efter din beskrivning är jag glad att jag inte köpte dem. . Ett bra erbjudande på Völkl Nunataq (107midja) resulterade i affär och jag är positivt överraskad. Det här var skidan jag sökt. </p><p></p><p>Jag kommer från Mantra M4 med moderat fullrocker vilka jag älskade i allt annat än i djupt puder och uppför. Första åket med Nunataq i pisten och ett stort smile direkt, mantra feeeling...völkl kan det här med rocker som fungerar i pisten... Gick som på räls på kant och ingen överdriven bredlaggshack då man sladdade. Lätta att sladda med. Testat i Åre förhållanden. </p><p></p><p> Mantra M4,Katan.Katana vwerks,Nunataq har alla fullrocker. De är också tillräckligt styva för att undvika problemet med folding i lössnö som här beskrivits..tror jag. Tror att alla förstår nyttan av fullrocker i lössnö och uppkjört men det är pistegenskaperna som är svårt att få att fungera med fullrocker och där tycker jag att Volkl har lyckats väldigt bra. Förstår inte alls varför man skall ha camber på en 50/50 pist/offpist skida. Marknadskrafterna verkar att ha tagit bort fullrockern från Mantra M5 och det uppskattas säkert av alla piståkare ;-)</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="termons, post: 1096855, member: 46857"] Tja... har ingen större erfarenhet av att ha testat många skidor men...sökte en skida likt den du söker och Navis Freebird var det väldigt nära att jag skulle ha klickat hem och efter din beskrivning är jag glad att jag inte köpte dem. . Ett bra erbjudande på Völkl Nunataq (107midja) resulterade i affär och jag är positivt överraskad. Det här var skidan jag sökt. Jag kommer från Mantra M4 med moderat fullrocker vilka jag älskade i allt annat än i djupt puder och uppför. Första åket med Nunataq i pisten och ett stort smile direkt, mantra feeeling...völkl kan det här med rocker som fungerar i pisten... Gick som på räls på kant och ingen överdriven bredlaggshack då man sladdade. Lätta att sladda med. Testat i Åre förhållanden. Mantra M4,Katan.Katana vwerks,Nunataq har alla fullrocker. De är också tillräckligt styva för att undvika problemet med folding i lössnö som här beskrivits..tror jag. Tror att alla förstår nyttan av fullrocker i lössnö och uppkjört men det är pistegenskaperna som är svårt att få att fungera med fullrocker och där tycker jag att Volkl har lyckats väldigt bra. Förstår inte alls varför man skall ha camber på en 50/50 pist/offpist skida. Marknadskrafterna verkar att ha tagit bort fullrockern från Mantra M5 och det uppskattas säkert av alla piståkare ;-) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor för tur, pist och barnbacken
Tillbaka
Topp