Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor: gör 12 cm mycket skillnad?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="eriknyberg" data-source="post: 481402" data-attributes="member: 51630"><p>nej jag vet ej hur dom mäter utan det var ett antagande. men jag har mätt dom skidor jag och då är det så här: Ficher rc4 175 cm har 161 cm som ligger mot snön. rossignol scratch bc 182cm har 159cm. head mojo 180cm har 157 cm. Ficher watea 192 cm har 168cm, den har ju dock en "halvtip" bak. </p><p></p><p>rc4 som är en pistskida har alltså 92% av skidan mot snön och scratch som är twintip har 87%.</p><p></p><p>om man antar att det är samma procentförhållande på hans skidor så blir de 126 cm på atomic skidan och 130 cm på k2.</p><p></p><p></p><p>det kommer bli skillnad i åkningen men mycket svårare kommer det nog inte bli. man vänjer ju sig ganska fort.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="eriknyberg, post: 481402, member: 51630"] nej jag vet ej hur dom mäter utan det var ett antagande. men jag har mätt dom skidor jag och då är det så här: Ficher rc4 175 cm har 161 cm som ligger mot snön. rossignol scratch bc 182cm har 159cm. head mojo 180cm har 157 cm. Ficher watea 192 cm har 168cm, den har ju dock en "halvtip" bak. rc4 som är en pistskida har alltså 92% av skidan mot snön och scratch som är twintip har 87%. om man antar att det är samma procentförhållande på hans skidor så blir de 126 cm på atomic skidan och 130 cm på k2. det kommer bli skillnad i åkningen men mycket svårare kommer det nog inte bli. man vänjer ju sig ganska fort. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor: gör 12 cm mycket skillnad?
Tillbaka
Topp