Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor och bindningar
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OEngstrand" data-source="post: 1023001" data-attributes="member: 136588"><p>Hallå Freeride! </p><p></p><p>Tänkte höra med er som är lite mer kunniga inom området skidor/bindningar.</p><p>Jag sålde mina Moment Bibby 186 (10/11) i somras (vilket jag ångrar nu i efterhand)</p><p>Innan dess så var mina första "riktiga" skidor ett par Salomon Czar 182 (08/09)</p><p></p><p>Längd 177cm</p><p>Vikt 82 kg</p><p></p><p>Och nu har jag en budget på ca 7000 svenska riksdaler som ska spenderas på ett par skidor inklusive bindningar. </p><p>Bindningar kan jag absolut inte ett smack om. Vet att jag inte behöver en turbindning eftersom jag inte planerar på att åka någonstans förutom till dom svenska fjällen nu i vinter.</p><p>Vill inte "byta ner mig", så midjemåttet ska vara över 115 och det ska finnas tip och tailrocker. Och dom ska vara lekfulla.</p><p></p><p>Har kollat lite på skidbutiken och har fastnat för:</p><p></p><p>Line Mr Pollard's Opus</p><p>Völkl Two</p><p>Line Sick Day 125</p><p></p><p>Jag har i princip åkt sen jag kunde gå, kör väl 85% offpist. Så ni får mer än gärna komma med förslag på skidor samt bindning!</p><p></p><p>Med vänliga hälsningar </p><p>Oskar</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OEngstrand, post: 1023001, member: 136588"] Hallå Freeride! Tänkte höra med er som är lite mer kunniga inom området skidor/bindningar. Jag sålde mina Moment Bibby 186 (10/11) i somras (vilket jag ångrar nu i efterhand) Innan dess så var mina första "riktiga" skidor ett par Salomon Czar 182 (08/09) Längd 177cm Vikt 82 kg Och nu har jag en budget på ca 7000 svenska riksdaler som ska spenderas på ett par skidor inklusive bindningar. Bindningar kan jag absolut inte ett smack om. Vet att jag inte behöver en turbindning eftersom jag inte planerar på att åka någonstans förutom till dom svenska fjällen nu i vinter. Vill inte "byta ner mig", så midjemåttet ska vara över 115 och det ska finnas tip och tailrocker. Och dom ska vara lekfulla. Har kollat lite på skidbutiken och har fastnat för: Line Mr Pollard's Opus Völkl Two Line Sick Day 125 Jag har i princip åkt sen jag kunde gå, kör väl 85% offpist. Så ni får mer än gärna komma med förslag på skidor samt bindning! Med vänliga hälsningar Oskar [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor och bindningar
Tillbaka
Topp