Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya skidor på g! Råd om twintip
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="chicolone" data-source="post: 941552" data-attributes="member: 99693"><p>Jo, såhär tänkte jag. Om du skulle köpt begagnade kan de vara schysst att kolla så du inte behöver montera om dem för att passa din pjäxa. Nu är dock det inget problem om du köper från Länna. </p><p></p><p>MEN, DIN är en skala som kortfattat beskriver hur mycket bindningen tål. Är du stor och tung och kör aggressivt = högre DIN eftersom bindningen annars lätt kan lösas ut.</p><p></p><p>Eftersom du är 193/93 så kan det här vara någonting att tänka på. När du köper från Länna ingår en rossignol AXL 120 bindning, vilket fungerar perfekt som standardbindning om man är lite lättare. Men eftersom du är större kan man ha i åtanke att det KAN innebära att den löser ut lättare när du landar/kör aggressivt. Nu är jag ingen expert på var gränsen går, och eftersom du bara ska testa lite hopp + köra pist så TROR jag att det inte ska vara några större bekymmer.</p><p></p><p>Fråga gärna i butiken och sök på forumet - det är en ganska vanlig skida + bindning, varpå många har säkert diskuterat den tidigare.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="chicolone, post: 941552, member: 99693"] Jo, såhär tänkte jag. Om du skulle köpt begagnade kan de vara schysst att kolla så du inte behöver montera om dem för att passa din pjäxa. Nu är dock det inget problem om du köper från Länna. MEN, DIN är en skala som kortfattat beskriver hur mycket bindningen tål. Är du stor och tung och kör aggressivt = högre DIN eftersom bindningen annars lätt kan lösas ut. Eftersom du är 193/93 så kan det här vara någonting att tänka på. När du köper från Länna ingår en rossignol AXL 120 bindning, vilket fungerar perfekt som standardbindning om man är lite lättare. Men eftersom du är större kan man ha i åtanke att det KAN innebära att den löser ut lättare när du landar/kör aggressivt. Nu är jag ingen expert på var gränsen går, och eftersom du bara ska testa lite hopp + köra pist så TROR jag att det inte ska vara några större bekymmer. Fråga gärna i butiken och sök på forumet - det är en ganska vanlig skida + bindning, varpå många har säkert diskuterat den tidigare. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya skidor på g! Råd om twintip
Tillbaka
Topp