Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, Rocker eller Charger?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Johan23" data-source="post: 615240" data-attributes="member: 86694"><p>Har kört SS7 ca 20 dar i alperna och några isiga försäsongsdagar i sverige. Dom är inte fladdriga alls faktiskt. Spetsarna rör rätt mycket på sig om man ligger på i pisten. Det syns men känns inte. Har inte hittat nån övre fartgräns än i något före. Det gäller att stå mitt på skidan i pisten p.g.a. skärningen. Rätt kort del av skidan med vanlig skärning så det är en liten sweetspot. I löst kan man göra vad som helst känns det som. Kräver lite fart dock för att leva upp fullt.</p><p></p><p>Varvar mellan S6 och SS7 och enda gången jag föredrar S6 är om det är väldigt uppkört. Då studsar man runt lite mer ovanpå än pressar igenom med SS7. Men det är ju rockerrelaterat fenomen i allmänhet. Den är ju liksom byggd för att vara ovanpå. Det mesta som skrivs på TGR om SS7 kan du bortse från, för där verkar dom ha nån sorts religiös dyrkan av SS7.</p><p></p><p>Dom kommer ju för allmänheten nästa år och förhoppningsvis kommer conrad ha ok priser på dom om man är snabb. Flyter runt några beggade par också.</p><p></p><p>Finns garanterat bättre skidor där ute men det är en bra alp-allround värd att kolla på tycker jag. XXL är ju stabilare i uppkört och KURO flyter bättre men man slipper släpa flera par skidor.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Johan23, post: 615240, member: 86694"] Har kört SS7 ca 20 dar i alperna och några isiga försäsongsdagar i sverige. Dom är inte fladdriga alls faktiskt. Spetsarna rör rätt mycket på sig om man ligger på i pisten. Det syns men känns inte. Har inte hittat nån övre fartgräns än i något före. Det gäller att stå mitt på skidan i pisten p.g.a. skärningen. Rätt kort del av skidan med vanlig skärning så det är en liten sweetspot. I löst kan man göra vad som helst känns det som. Kräver lite fart dock för att leva upp fullt. Varvar mellan S6 och SS7 och enda gången jag föredrar S6 är om det är väldigt uppkört. Då studsar man runt lite mer ovanpå än pressar igenom med SS7. Men det är ju rockerrelaterat fenomen i allmänhet. Den är ju liksom byggd för att vara ovanpå. Det mesta som skrivs på TGR om SS7 kan du bortse från, för där verkar dom ha nån sorts religiös dyrkan av SS7. Dom kommer ju för allmänheten nästa år och förhoppningsvis kommer conrad ha ok priser på dom om man är snabb. Flyter runt några beggade par också. Finns garanterat bättre skidor där ute men det är en bra alp-allround värd att kolla på tycker jag. XXL är ju stabilare i uppkört och KURO flyter bättre men man slipper släpa flera par skidor. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, Rocker eller Charger?
Tillbaka
Topp