Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, Rocker eller Charger?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Carled" data-source="post: 615426" data-attributes="member: 46762"><p>Jag har åkt skidor och varit sjuk, det är därför jag hållit mig borta.</p><p></p><p>Ett par Lotus 120 kommer du inte göra dig besviken, speciellt inte om du väljer Pure med nya SS-kärnan. </p><p></p><p>Jag har en polare med Mothership 195 och han gillar dem grovt.. Tidigare körde han XXL 194 och Mothershipen är enligt honom lika biffiga och stabila, men roligare!</p><p></p><p>EHP är väl som en smalare och mer lättåtkomlig variant av Lotus 120, och den stora mängden EHP-fans kan ju inte ha fel.</p><p></p><p>Om du tittar på SS7 och RC112 anser jag att det finns bättre val, dels DPS Wailer 112, den som kommer nästa år, och PM Gear's Lhasa Pow. Prismässigt det samma men troligtvis mycket mer förfinade i puderegenskaperna... All heder till Rossignol men jag tror PM Gear och DPS har mer möjligheter att få till en ultimat puderskida...</p><p></p><p>Jag kommer nog börja transformera mina Lotus 120 till två stycken ganska långa hyllor och ersätta dem med de troligtvis ganska lekfulla Wailer 112 och de köttiga El Dictator. 112'orna är jag sjukt pumpad på och jag tvivlar inte ett dyft på att jag kommer älska dem, diktatorerna lägger jag nog vantarna på just för att de verkar vara en riktigt kompetent hårdåkningsskida som inte bara funkar i Åre och Gränsen. Jag kanske är i minsta laget för att kunna köra El Dictator, men det får bli lite fler vändor på gymmet istället...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Carled, post: 615426, member: 46762"] Jag har åkt skidor och varit sjuk, det är därför jag hållit mig borta. Ett par Lotus 120 kommer du inte göra dig besviken, speciellt inte om du väljer Pure med nya SS-kärnan. Jag har en polare med Mothership 195 och han gillar dem grovt.. Tidigare körde han XXL 194 och Mothershipen är enligt honom lika biffiga och stabila, men roligare! EHP är väl som en smalare och mer lättåtkomlig variant av Lotus 120, och den stora mängden EHP-fans kan ju inte ha fel. Om du tittar på SS7 och RC112 anser jag att det finns bättre val, dels DPS Wailer 112, den som kommer nästa år, och PM Gear's Lhasa Pow. Prismässigt det samma men troligtvis mycket mer förfinade i puderegenskaperna... All heder till Rossignol men jag tror PM Gear och DPS har mer möjligheter att få till en ultimat puderskida... Jag kommer nog börja transformera mina Lotus 120 till två stycken ganska långa hyllor och ersätta dem med de troligtvis ganska lekfulla Wailer 112 och de köttiga El Dictator. 112'orna är jag sjukt pumpad på och jag tvivlar inte ett dyft på att jag kommer älska dem, diktatorerna lägger jag nog vantarna på just för att de verkar vara en riktigt kompetent hårdåkningsskida som inte bara funkar i Åre och Gränsen. Jag kanske är i minsta laget för att kunna köra El Dictator, men det får bli lite fler vändor på gymmet istället... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, Rocker eller Charger?
Tillbaka
Topp