Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, Rocker eller Charger?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="FF" data-source="post: 616105" data-attributes="member: 40931"><p>Har fingrat på atlas och tyckte det kändes som en bra skida för mig. kändes ganska mjuk i spetsen och hårdare under fot. Dvs kanske lite mjäkig för dig.</p><p></p><p>Men Big Dump... seriöst, fingra på den skidan eller provåk innan du köper tycker jag, den känns felkonstruerad. Känns som den kommer vara väldigt mycket skida att köra. Du skriver att du kör fort med halvdan teknik och är stark... om jag fattar det rätt? Tror det kommer bli svårt att styra dessa skidor om du inte har både väldigt bra teknik och styrka tillsammans. De har spann, inte direkt nån rocker att prata om och känns bara som för breda och styva. Fattar inte syftet med dem. Men jag har alltså inte kört på dom, bara fingrat.</p><p></p><p>Jag är lite lättare än dig men skulle också rekommendera att du provåker ett par EHP193. Älskar dessa, de är dock ej jättestyva.. Har en sällsynt blandning av lekfullhet och fartstabilitet.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="FF, post: 616105, member: 40931"] Har fingrat på atlas och tyckte det kändes som en bra skida för mig. kändes ganska mjuk i spetsen och hårdare under fot. Dvs kanske lite mjäkig för dig. Men Big Dump... seriöst, fingra på den skidan eller provåk innan du köper tycker jag, den känns felkonstruerad. Känns som den kommer vara väldigt mycket skida att köra. Du skriver att du kör fort med halvdan teknik och är stark... om jag fattar det rätt? Tror det kommer bli svårt att styra dessa skidor om du inte har både väldigt bra teknik och styrka tillsammans. De har spann, inte direkt nån rocker att prata om och känns bara som för breda och styva. Fattar inte syftet med dem. Men jag har alltså inte kört på dom, bara fingrat. Jag är lite lättare än dig men skulle också rekommendera att du provåker ett par EHP193. Älskar dessa, de är dock ej jättestyva.. Har en sällsynt blandning av lekfullhet och fartstabilitet. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor, Rocker eller Charger?
Tillbaka
Topp