Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor till dottern. Bent 100? kan det vara något
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="RWD" data-source="post: 1324045" data-attributes="member: 29440"><p>Min dotter (c:a 160cm) har åkt på Kanjo 154cm sen hon var 15 (är nu 20år), kört mest bräda men fick förra året ett par Norse Enduro 164cm, funkar bra även i pist. Jag har själv ett par och de går helt klart att använda i pist men så klart inte optimala om man endast åker hård pist.</p><p>Angående dåliga knän och breda skidor på framförallt hårt underlag så är det något jag själv fått erfara. Åkte förra säsongen pga snöbrist inte på bredare än 95mm och när jag en dag fick för mig att ta mina Rustler 10 med 106mm midja trots hårt underlag så kändes det direkt i ena knäet, blev till att åka och byta skidor direkt.</p><p>Så ska hon bara åka pist och har lite problem med knäna så gå inte över 100, hellre runt 90.</p><p>Sen angående längden så är det vikt och åkförmåga/hastighet som avgör mer än kroppslängd hur långa skidor hon ska ha</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="RWD, post: 1324045, member: 29440"] Min dotter (c:a 160cm) har åkt på Kanjo 154cm sen hon var 15 (är nu 20år), kört mest bräda men fick förra året ett par Norse Enduro 164cm, funkar bra även i pist. Jag har själv ett par och de går helt klart att använda i pist men så klart inte optimala om man endast åker hård pist. Angående dåliga knän och breda skidor på framförallt hårt underlag så är det något jag själv fått erfara. Åkte förra säsongen pga snöbrist inte på bredare än 95mm och när jag en dag fick för mig att ta mina Rustler 10 med 106mm midja trots hårt underlag så kändes det direkt i ena knäet, blev till att åka och byta skidor direkt. Så ska hon bara åka pist och har lite problem med knäna så gå inte över 100, hellre runt 90. Sen angående längden så är det vikt och åkförmåga/hastighet som avgör mer än kroppslängd hur långa skidor hon ska ha [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor till dottern. Bent 100? kan det vara något
Tillbaka
Topp