Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor till frun, tips tack
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="OliverAa" data-source="post: 1325772" data-attributes="member: 183881"><p>Jag har ett par gamla Völkl RTM 84, bästa skida för pisten jag någonsin åkt på. Använder dem inte längre utan kör andra typer av skidor. RTM görs inte längre utan Deacon är följaren. Och jag ogillar de Deacons jag har provat. Däremot körde jag ett par Peregrine 82 i 182cm ett par dagar förra året. Även jag som väger 88 kg på 182 cm hade nog valt 177cm om jag hade köpt, så blir nog som tidigare sagt i tråden lite långt. Den är väldigt styv och ganska tung. </p><p></p><p>Ska du ha en riktig skida (90+ mm under fot <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" />) som kan plöja igenom grejor är Nordica Enforcer klockren. Riktig tuffing och önskar att jag inte sålde av dem jag hade för ett par år sedan. Jag tror att Fischer Nightstick 97 kan vara åt det hållet, om något lite snällare skida, om jag ska tro det jag har läst mig till. Annars är ju sköningen Ranger schysst också. </p><p></p><p>Förra säsongen köre jag mycket bent 100. Ingen skida att plöja igenom, utan snarare att hoppa över. Riktigt skojig skida och har kvar pudervarianten bent 110 som jag tycker fungerar lite som allmountainskida också. Nu har jag precis införskaffat Völkl Revolt 96 billigt från stadium, aldrig provat men tror kan bli riktigt bra som någon slags hybrid på bent och enforcer. Där den är tyngre precis som enforcer men lekfull som bent. Den kan vara värd att tänka på. </p><p></p><p>Till frugan tror jag inte att Santa Ana är helt fel, har någon tjejkompis hit och dit som diggar den. Men tror kanske att det är värt att fundera på 87 enner 92 istället om det är 90% pist som gäller. Även hört positivt om Black Crows Captis Birdie.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="OliverAa, post: 1325772, member: 183881"] Jag har ett par gamla Völkl RTM 84, bästa skida för pisten jag någonsin åkt på. Använder dem inte längre utan kör andra typer av skidor. RTM görs inte längre utan Deacon är följaren. Och jag ogillar de Deacons jag har provat. Däremot körde jag ett par Peregrine 82 i 182cm ett par dagar förra året. Även jag som väger 88 kg på 182 cm hade nog valt 177cm om jag hade köpt, så blir nog som tidigare sagt i tråden lite långt. Den är väldigt styv och ganska tung. Ska du ha en riktig skida (90+ mm under fot ;)) som kan plöja igenom grejor är Nordica Enforcer klockren. Riktig tuffing och önskar att jag inte sålde av dem jag hade för ett par år sedan. Jag tror att Fischer Nightstick 97 kan vara åt det hållet, om något lite snällare skida, om jag ska tro det jag har läst mig till. Annars är ju sköningen Ranger schysst också. Förra säsongen köre jag mycket bent 100. Ingen skida att plöja igenom, utan snarare att hoppa över. Riktigt skojig skida och har kvar pudervarianten bent 110 som jag tycker fungerar lite som allmountainskida också. Nu har jag precis införskaffat Völkl Revolt 96 billigt från stadium, aldrig provat men tror kan bli riktigt bra som någon slags hybrid på bent och enforcer. Där den är tyngre precis som enforcer men lekfull som bent. Den kan vara värd att tänka på. Till frugan tror jag inte att Santa Ana är helt fel, har någon tjejkompis hit och dit som diggar den. Men tror kanske att det är värt att fundera på 87 enner 92 istället om det är 90% pist som gäller. Även hört positivt om Black Crows Captis Birdie. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Pistskidor
Nya skidor till frun, tips tack
Tillbaka
Topp