Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor till vintern...
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Joye" data-source="post: 179110" data-attributes="member: 30173"><p>Glisseur: Börjar med att kommentera tgr, nog för att man slipper alla jibbers och sånt men istället får man ju dras med människorna som kommer med de mest onödiga kommentarerna och skriker JONG! över allt (bra översättning av ordet Jong mottages tacksamt.) å andra sidan finns det ju grymt mycket duktigt, intresserat och insatt folk.</p><p></p><p>Sen vill jag kommentera lite om hyffsat hårda skidor.</p><p>Bara uttrycket är ju diskussionberättigat. Vad är en hård skida och vad är en hyffsat hård.</p><p></p><p>Ska man gå efter TGR och marshals råd så är det ju lite skillnad på ett par Dynastar LP och ett par Völkl Gotatam, även om listan nog gäller de äldre Gotamamodellerna.</p><p></p><p>Hyffsat hårda borde definieras tydligare, menar herr mokster en tung pansarvagn som mosar allt i sin väg eller en lite snäll fyrhjuldriven familjekombi som tror att den är tuff?</p><p></p><p>Jag skulle nog placera BigO, Supermojo och C-note som mer åt pansarvagn och Head mojo 105 som den andra, Gotama blir väl en SUV där emellan.</p><p></p><p>Finns inte jättemycket i just det segmentet, aningen är det smalare och hårdare, eller bredare och mjukare. Jag slänger ändå ut lite skidor som borde kunna ligga i rätt område.</p><p>Armada ANT, Amplid Infra black, Völkl Gotama</p><p></p><p>För mått och sånt på nästa års skidor används <a href="http://www.skipass.com/guide-matos/ski/2007/_freeride/" target="_blank">http://www.skipass.com/guide-matos/ski/2007/_freeride/</a> med fördel.</p><p></p><p></p><p>Varför skrev jag allt detta nu?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Joye, post: 179110, member: 30173"] Glisseur: Börjar med att kommentera tgr, nog för att man slipper alla jibbers och sånt men istället får man ju dras med människorna som kommer med de mest onödiga kommentarerna och skriker JONG! över allt (bra översättning av ordet Jong mottages tacksamt.) å andra sidan finns det ju grymt mycket duktigt, intresserat och insatt folk. Sen vill jag kommentera lite om hyffsat hårda skidor. Bara uttrycket är ju diskussionberättigat. Vad är en hård skida och vad är en hyffsat hård. Ska man gå efter TGR och marshals råd så är det ju lite skillnad på ett par Dynastar LP och ett par Völkl Gotatam, även om listan nog gäller de äldre Gotamamodellerna. Hyffsat hårda borde definieras tydligare, menar herr mokster en tung pansarvagn som mosar allt i sin väg eller en lite snäll fyrhjuldriven familjekombi som tror att den är tuff? Jag skulle nog placera BigO, Supermojo och C-note som mer åt pansarvagn och Head mojo 105 som den andra, Gotama blir väl en SUV där emellan. Finns inte jättemycket i just det segmentet, aningen är det smalare och hårdare, eller bredare och mjukare. Jag slänger ändå ut lite skidor som borde kunna ligga i rätt område. Armada ANT, Amplid Infra black, Völkl Gotama För mått och sånt på nästa års skidor används [URL]http://www.skipass.com/guide-matos/ski/2007/_freeride/[/URL] med fördel. Varför skrev jag allt detta nu? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor till vintern...
Tillbaka
Topp