nya skidor!

• Trådstartare Trådstartare magnus_ettling
  • Start datum Start datum
M

magnus_ettling

Guest
nya skidor!
har fått några bra erbjudanden på förra årets modeller av, Rossignol bandit X, Atomic freeride och Völkl vertigo. Har åkt sedan jag var tre och kör mestadels utanför pisterna......vad ska jag köpa......banditen är 184cm...själv är jag 175 och väger ca 70kg.....är det rätt skida för mig?

nya skidor!
Bandit X är nog lite smal om du åker mest utanför pisterna. XX är mest allround, då kan du åka både i och utanför. XXX är bra om du åker allra mest utanför, lite tung i pisten... Satsa på XX eller XXX istället för X.

Vilka Völkl Vertigo är det? Om det är ett bra pris tycker jag du ska ta dem och köra fort och länge på.

Vilka Atomic är det? BetaRide eller? 11.20 är nog bra, likaså 10.xx modellen. Eller 10.Ex.

nya skidor!
det rör sig om vertigo G31 samt betaride 8.20......vilken skida är bäst för mig?

nya skidor!
Har åkt på bandit xx som friåkningsskida och vipern som pistskida. Har testat de övriga skidorna också och jag måste nog säga att G 31:orna är de vassaste. Jag trivs mycket bra med mina banditer men enkel x har för lite skärning för att vara rolig i pisten och är lite för mjuk och smal för riktig offpist. Dessutom har Rossignol en viss förmåga att tappa i spänst när de är åkta på en del. G31 är lätta och ger en hyfsad respons i pisten men funkar även bra utanför pisten. Om skidorna hade varit i samma kondition hade jag rekomenderat dig till att köpa G31:orna. Annars hade jag köpt de som var bäst bibehållna!
Lycka till!

nya skidor!
Låter helt klart som att du skall köra på G31:orna...

Försök få tag i ett par som är cirka 180cm, detta är mitt tips och det verkar som om du får roligast på dessa skidor.

Saken är ju dock hur Ofta du åker? även beroende på vart...men eftersom jag inte vet något om detta så anser jag att du kör på Vertigo.
/Mange

Tillbaka
Topp