Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya skidor!!
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="HitMe" data-source="post: 24191" data-attributes="member: 13245"><p>Jag väger som du men är lite kortare. Jag kör ett plattsystem likt det du pratar om på bland annat en 198 Völkl G41. Gillar man att ösa på funkar det bra. Jag kan dock lova att minst 99% av alla telisåk som åks i världen skulle bli bättre på en smalare och lättare skida. Väldigt få telisåkare kan få en bred och tung telisskida att funkar lika bra som de kan få en med runt 70 mm midja att funka. Dock spelar det också in vad man vill att skidorna skall leverera för känsla. Själv gillar jag att vara tvungen att ta i max i varje sväng och väljer därför hörprestandaskidor framför skidor som presterar lika bra i t.ex. typisk piståkning, men endast kräver en femtedel av kraftinsatsen. Är du råstark och beredd att alltid satsa allt, då kan en skida typ G4 vara ett schysst allroundalternativ.</p><p></p><p>Obs: med hälen fastmonterad är inte en G4 tungåkt i alls samma utsträckning, snarare rätt lättkörd om du bara har en hyfsad teknik.</p><p></p><p>HitMe</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="HitMe, post: 24191, member: 13245"] Jag väger som du men är lite kortare. Jag kör ett plattsystem likt det du pratar om på bland annat en 198 Völkl G41. Gillar man att ösa på funkar det bra. Jag kan dock lova att minst 99% av alla telisåk som åks i världen skulle bli bättre på en smalare och lättare skida. Väldigt få telisåkare kan få en bred och tung telisskida att funkar lika bra som de kan få en med runt 70 mm midja att funka. Dock spelar det också in vad man vill att skidorna skall leverera för känsla. Själv gillar jag att vara tvungen att ta i max i varje sväng och väljer därför hörprestandaskidor framför skidor som presterar lika bra i t.ex. typisk piståkning, men endast kräver en femtedel av kraftinsatsen. Är du råstark och beredd att alltid satsa allt, då kan en skida typ G4 vara ett schysst allroundalternativ. Obs: med hälen fastmonterad är inte en G4 tungåkt i alls samma utsträckning, snarare rätt lättkörd om du bara har en hyfsad teknik. HitMe [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya skidor!!
Tillbaka
Topp