Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="hellbergarn" data-source="post: 575934" data-attributes="member: 54206"><p>Kolla salomon czar också, verkar vara en väldigt rolig och lättåkt skida.</p><p></p><p>Monsterserien är väldigt bra och stabil, 88 är perfekt för lite allt möjligt men jag kan tänka mig att dom blir tunga och tröga i skogen. </p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/salomon/czar.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/salomon/czar.html</a></p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/head/jimi-110.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/head/jimi-110.html</a></p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/nordica/girish.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/nordica/girish.html</a> extremt bra skida! kör samma fast lite äldre då den hette Blower. Här är lillebror: <a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/nordica/enforcer.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/nordica/enforcer.html</a></p><p></p><p>Problemet för dig och mig (är också lång) är att man vill ju ha en skid på iaf 190cm för att den ska kännas stabil. Då blir den dock inte lika lättmanövrerad. Jag har faktiskt min blower(årets heter alltså girish) i bara 185 men den funkar fint i sverige och är väldigt allround och rolig för det mesta.</p><p></p><p>På salomon.com kan du kolla klipp där dom berättar lite om skidorna.</p><p></p><p>EDIT: fördelen med Nordica Girish är att du har en flat tail så om du kör på skidan i 185 så har du lika mycket snökontakt som på en 190+skida med twintip. Så du får en kortare och lite mer lättmanövrerad skida i skogen men med lika stor kontaktyta. Om du inte behöver twintip dvs??</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="hellbergarn, post: 575934, member: 54206"] Kolla salomon czar också, verkar vara en väldigt rolig och lättåkt skida. Monsterserien är väldigt bra och stabil, 88 är perfekt för lite allt möjligt men jag kan tänka mig att dom blir tunga och tröga i skogen. [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/salomon/czar.html[/URL] [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/head/jimi-110.html[/URL] [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/nordica/girish.html[/URL] extremt bra skida! kör samma fast lite äldre då den hette Blower. Här är lillebror: [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/nordica/enforcer.html[/URL] Problemet för dig och mig (är också lång) är att man vill ju ha en skid på iaf 190cm för att den ska kännas stabil. Då blir den dock inte lika lättmanövrerad. Jag har faktiskt min blower(årets heter alltså girish) i bara 185 men den funkar fint i sverige och är väldigt allround och rolig för det mesta. På salomon.com kan du kolla klipp där dom berättar lite om skidorna. EDIT: fördelen med Nordica Girish är att du har en flat tail så om du kör på skidan i 185 så har du lika mycket snökontakt som på en 190+skida med twintip. Så du får en kortare och lite mer lättmanövrerad skida i skogen men med lika stor kontaktyta. Om du inte behöver twintip dvs?? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor
Tillbaka
Topp