Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="JockeSki" data-source="post: 577442" data-attributes="member: 12644"><p>Tror dom flesta som svarat i tråden bör fundera på vad som gör en skida till bra i skogen.</p><p></p><p>Ja knappast är det bredden. Bredden är viktig om det är puder men hur ofta är det det i trysil? Och när det väl är så är det någon dm eller två och då behöver du nog en 140mm-skida för att inte känna botten och då kommer den skidan INTE funka i en isig Trysil-pist dagen innan.</p><p></p><p>Nä jag hade valt en pistskida som känns rolig och kvick. Den kommer rocka i skogen, även om det är nån dm nysnö. Kanske någon LITE bredare pistskida, uppåt 80-85 mm under foten t.ex. dessa:</p><p></p><p><a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-78-ti.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-78-ti.html</a></p><p><a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-78-ti.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-78-ti.html</a></p><p><a href="https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-82-xti.html" target="_blank">https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-82-xti.html</a></p><p></p><p>Jag har inte åkt några av dessa skidor men det är dessa mått jag hade börjat att testa första. Personligen gillar jag Völkl och dom Elan jag testat har varit riktigt sköna i pisten.</p><p></p><p>För övrigt håller jag med Bull_SWE, Hendryx är sjukt grymma. Hendryxskidorna är dom ända breda skidorna som är riktigt bra i pisten. Mitt första-handsval hade lätt varit ett par 917, Voodoo Child eller Purple Haze men dom är lite dyrare än "vanliga skidor" men så är dom ju heller inga vanliga skidor <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f609.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=";)" title="Wink ;)" data-smilie="2"data-shortname=";)" /></p></blockquote><p></p>
[QUOTE="JockeSki, post: 577442, member: 12644"] Tror dom flesta som svarat i tråden bör fundera på vad som gör en skida till bra i skogen. Ja knappast är det bredden. Bredden är viktig om det är puder men hur ofta är det det i trysil? Och när det väl är så är det någon dm eller två och då behöver du nog en 140mm-skida för att inte känna botten och då kommer den skidan INTE funka i en isig Trysil-pist dagen innan. Nä jag hade valt en pistskida som känns rolig och kvick. Den kommer rocka i skogen, även om det är nån dm nysnö. Kanske någon LITE bredare pistskida, uppåt 80-85 mm under foten t.ex. dessa: [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-78-ti.html[/URL] [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-78-ti.html[/URL] [URL]https://www.freeride.se/prylar/skidor/2010/elan/magfire-82-xti.html[/URL] Jag har inte åkt några av dessa skidor men det är dessa mått jag hade börjat att testa första. Personligen gillar jag Völkl och dom Elan jag testat har varit riktigt sköna i pisten. För övrigt håller jag med Bull_SWE, Hendryx är sjukt grymma. Hendryxskidorna är dom ända breda skidorna som är riktigt bra i pisten. Mitt första-handsval hade lätt varit ett par 917, Voodoo Child eller Purple Haze men dom är lite dyrare än "vanliga skidor" men så är dom ju heller inga vanliga skidor ;) [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor
Tillbaka
Topp