Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Dirtey" data-source="post: 826979" data-attributes="member: 118298"><p>Jag har tänkt att köpa nya skidor ungefär 5000:- med bindningar. Mindre går såklart också bra och kanske lite över. <img src="https://cdn.jsdelivr.net/joypixels/assets/8.0/png/unicode/64/1f642.png" class="smilie smilie--emoji" loading="lazy" width="64" height="64" alt=":)" title="Smile :)" data-smilie="1"data-shortname=":)" /></p><p></p><p>Jag är 180cm lång och väger ca 65 och söker ett par skidor som är ganska allround med prioritet på offpist och pist. Park kommer jag inte köra mycket men skidorna bör väl funka där också. Söker mig ofta så långt bort från liften som möjligt utan att behöva kämpa sig tillbaka eller så åker jag bara pist. </p><p></p><p>Antar att 178 är rätt längd för skidorna.</p><p></p><p> Har åkt snowblades i ett antal år nu bortsett från några få gånger då jag hyrt twintips, så att skidorna väger lite är bra då jag är van med skidor som inte väger något. Fast om inte det funkar för offpist/pist spelar det ingen större roll. Har åkt ganska mycket dock så är knappast någon nybörjare, krävs bara att jag vänjer om mig lite.</p><p></p><p>Har kollat lite på armada el rey men vet inte om det är bra val, sen verkar de inte finnas någon 2011 version av dem. </p><p></p><p>Vad rekommenderar ni? Är twintips något att satsa på eller ska jag köra på vanliga carving skidor?</p><p></p><p>Sen undrar jag om det finns någon butik i närheten av Umeå eller Luleå som säljer skidorna ni rekommenderar.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Dirtey, post: 826979, member: 118298"] Jag har tänkt att köpa nya skidor ungefär 5000:- med bindningar. Mindre går såklart också bra och kanske lite över. :) Jag är 180cm lång och väger ca 65 och söker ett par skidor som är ganska allround med prioritet på offpist och pist. Park kommer jag inte köra mycket men skidorna bör väl funka där också. Söker mig ofta så långt bort från liften som möjligt utan att behöva kämpa sig tillbaka eller så åker jag bara pist. Antar att 178 är rätt längd för skidorna. Har åkt snowblades i ett antal år nu bortsett från några få gånger då jag hyrt twintips, så att skidorna väger lite är bra då jag är van med skidor som inte väger något. Fast om inte det funkar för offpist/pist spelar det ingen större roll. Har åkt ganska mycket dock så är knappast någon nybörjare, krävs bara att jag vänjer om mig lite. Har kollat lite på armada el rey men vet inte om det är bra val, sen verkar de inte finnas någon 2011 version av dem. Vad rekommenderar ni? Är twintips något att satsa på eller ska jag köra på vanliga carving skidor? Sen undrar jag om det finns någon butik i närheten av Umeå eller Luleå som säljer skidorna ni rekommenderar. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya skidor
Tillbaka
Topp