Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nya stålkanter och "enkelt" underhåll av kanter
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Pillard" data-source="post: 492406" data-attributes="member: 83225"><p>Mycket bra tips här, skallen snurrar ännu mer nu men det landar nog snart... Det jag fortfarande inte har fått hel kläm på är det här med hängningen. Det känns som att om jag slipar ner belagen undertill så kommer jag ju oundvikligen komma åt belaget och det kan ju definitvit inte vara bra... Det enklaste kanske helt enkelt är att lämna in dem och få rätt vinklar och sen underhålla med ett diamantbryne ibland för att behålla skärpan?</p><p></p><p>Ni som kan det här med vettiga vinklar, jag har förstått att 88 grader funkar till pistracers. Vad skulle ni föreslå till ett par gotama som ska köras mest offpist? Blir ju tyvärr en del is där också, men man kanske inte vill ha en skida med 29 m radie som biter stenhårt...</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Pillard, post: 492406, member: 83225"] Mycket bra tips här, skallen snurrar ännu mer nu men det landar nog snart... Det jag fortfarande inte har fått hel kläm på är det här med hängningen. Det känns som att om jag slipar ner belagen undertill så kommer jag ju oundvikligen komma åt belaget och det kan ju definitvit inte vara bra... Det enklaste kanske helt enkelt är att lämna in dem och få rätt vinklar och sen underhålla med ett diamantbryne ibland för att behålla skärpan? Ni som kan det här med vettiga vinklar, jag har förstått att 88 grader funkar till pistracers. Vad skulle ni föreslå till ett par gotama som ska köras mest offpist? Blir ju tyvärr en del is där också, men man kanske inte vill ha en skida med 29 m radie som biter stenhårt... [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
nya stålkanter och "enkelt" underhåll av kanter
Tillbaka
Topp