nya telis skidor till vintern...

freeride_nu

Aktiv medlem
jag ska köpa ett par nya skidor till vintern och jag vet inte vad jag ska köpa för några. så det skulle vara bra och få lite hjälp.

Tjenare, jag er en pojke från Norge som åker svært mycket telemark.

Det kommer litt an på hvilken type ski du vil ha og hva slags støvler du bruker, men jeg regner med at du bruker proteser (plast) og vil ha en allround-ski. Salomon X-scream series er ikke bare for "slalomkjørerne" skien er sinnsykt bra til telemark også. I pisten sitter skia uanset underlag, så du kan kjøre på skjær (carve) om det er hardt eller løst. Skia er enormt bra offpiste, og flyter godt i pudder. I snowboardparken kan du hoppe så langt og høyt du vil med hva du vil av triks, skia knekker ikke, og den er stiv nok bak slik at du slipper å falle bakover i landinga. Skia er og god i pipen. Enese minus med skia er at den er litt tung, og kanvære litt treg i kortsvinger.

Andre gode ski: Atomic 9/10-26
Rossignol bandit x
och mer

Lykke til, ski extreme!

Skriv og si hva du kjøper!

Ja det är en ganska stor djungel du ger dig in i, det handlar förstås om kapital här som överallt annars. Men är inte det något problem, så håller jag med föregående talare. X-Scream, Bandit X är svår slagna. Men jag kan ge ett billigare alternativ men fullt dugligt...Elan Stinger med minst 15 mm platta och chillibindning sitter som en fläskläpp om du gillar att vara ute i skogen och leka,trixa även toppturer kan lätt göras......

MVH Nicko

Tjena!
Jag tycker Tua Big Easy är ett par riktigt bra telisskidor. Underbara i puder men även stabila i pist.
Köp Åka Skidor nästa nummer ( kommer i början av Dec) där ska de ha stort telistest.
/ Adam

Tillbaka
Topp