Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya Telisar men vilka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="trashburner" data-source="post: 70341" data-attributes="member: 13258"><p>Hej</p><p>Köpte ett par Völkel 724 pro i Kanada med alpinbindning (Marker samarbetar med Völkel så det är bara deras specialbindningar som passar på railsen), köpte även en Black Diamond O3 bindning som jag monterade på en Railtop som jag köpte här i Sverige för 450 kr (på railtopen kan du montera vilken alpinbindning du vill)</p><p></p><p>Att montera en telisbindning på railtopen var inte lika självklart, för vid första anblicken ser det ut som om skruvarna kommer att gå ut i skenan under plattan vilket skulle resultera i att du inte kan slida på den på railsen. Men millimetrarna var på min sida men det är inte mycket att spela på och för att bindningen ska sitta bra måste den frammonteras något.</p><p></p><p>I telisvärlden börjar väl hålen för bindningarna att standardiseras så alla bindningar med samma gig som BD och G3 går att fästa på plattan.</p><p></p><p>Omdömet då, som tilisskida har jag bara använt den i tre dagar i Tänndalen och då uteslutande i pist (med undantag för något kort skogsparti) och stabilare skida får man leta efter.</p><p>Det är helt klart ingen skida man slöåker på, den kräver både fart och rejält med tryck för att komma till sin rätt och när den får det så lovar jag att den ger dubbel glädje tillbax.</p><p></p><p>Då jag åkt telis de senaste 10 åren är inte mina kunskaper inom alpinskidor dom bästa, men 724 pro uppfyller alla mina förväntningar som alpinskida. Så vill du ha en grym telisskida och antagligen en ännu grymmare alpinskida så är ju inte 10000 kr så mycket att bråka om :-/ </p><p></p><p>Mvh Henrik</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="trashburner, post: 70341, member: 13258"] Hej Köpte ett par Völkel 724 pro i Kanada med alpinbindning (Marker samarbetar med Völkel så det är bara deras specialbindningar som passar på railsen), köpte även en Black Diamond O3 bindning som jag monterade på en Railtop som jag köpte här i Sverige för 450 kr (på railtopen kan du montera vilken alpinbindning du vill) Att montera en telisbindning på railtopen var inte lika självklart, för vid första anblicken ser det ut som om skruvarna kommer att gå ut i skenan under plattan vilket skulle resultera i att du inte kan slida på den på railsen. Men millimetrarna var på min sida men det är inte mycket att spela på och för att bindningen ska sitta bra måste den frammonteras något. I telisvärlden börjar väl hålen för bindningarna att standardiseras så alla bindningar med samma gig som BD och G3 går att fästa på plattan. Omdömet då, som tilisskida har jag bara använt den i tre dagar i Tänndalen och då uteslutande i pist (med undantag för något kort skogsparti) och stabilare skida får man leta efter. Det är helt klart ingen skida man slöåker på, den kräver både fart och rejält med tryck för att komma till sin rätt och när den får det så lovar jag att den ger dubbel glädje tillbax. Då jag åkt telis de senaste 10 åren är inte mina kunskaper inom alpinskidor dom bästa, men 724 pro uppfyller alla mina förväntningar som alpinskida. Så vill du ha en grym telisskida och antagligen en ännu grymmare alpinskida så är ju inte 10000 kr så mycket att bråka om :-/ Mvh Henrik [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya Telisar men vilka?
Tillbaka
Topp