Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya Telisar men vilka?
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Telismagnus" data-source="post: 70345" data-attributes="member: 17583"><p>Om du tittar i Utemagasinet nr 8 2003, tror jag att det var, testades en hel del skidor. Både rena telisar och alpinmodeller med telisbindning. De skidor jag tyckte bäst om var, i topp tre:</p><p>1. Völkl 724 Ax4 - Kanske något livlös men funkar överallt. En mycket bra kompromiss är denna alpinskida.</p><p>2. K2 Work Stinx - En bred sak som fakitskt funkar riktigt hygglgt i pisten också. Breda hudar rekommenderas. En ren telemarksskida vilket medför att den inte är alltför tung.</p><p>3. Stöckli Stormrider XL - Något tung och bökig i skogen men med dina kg bör den nog kunna tyglas. Lok i pisten.</p><p></p><p>Personligen tycker jag att du ska akta dig för Pocket Rocket, Karhu Yak och annat mjukt elände. Kanske coola att visa upp på After Skin men inget på berget.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Telismagnus, post: 70345, member: 17583"] Om du tittar i Utemagasinet nr 8 2003, tror jag att det var, testades en hel del skidor. Både rena telisar och alpinmodeller med telisbindning. De skidor jag tyckte bäst om var, i topp tre: 1. Völkl 724 Ax4 - Kanske något livlös men funkar överallt. En mycket bra kompromiss är denna alpinskida. 2. K2 Work Stinx - En bred sak som fakitskt funkar riktigt hygglgt i pisten också. Breda hudar rekommenderas. En ren telemarksskida vilket medför att den inte är alltför tung. 3. Stöckli Stormrider XL - Något tung och bökig i skogen men med dina kg bör den nog kunna tyglas. Lok i pisten. Personligen tycker jag att du ska akta dig för Pocket Rocket, Karhu Yak och annat mjukt elände. Kanske coola att visa upp på After Skin men inget på berget. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Parkskidor
Nya Telisar men vilka?
Tillbaka
Topp