Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Nya telisskidor all mountain - förslag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="MagnusMagnusMagnus" data-source="post: 1200330" data-attributes="member: 172014"><p>Hej,</p><p>Jag tycker inte att det är problem att fjädern samlar snö med outlaw X men giller dem inte.</p><p></p><p>Har kört uteslutande telisar sedan 92, sedan 2002, merparten offpist på hyffsat breda skidor i alperna.</p><p>Bytte i år från Cobrabindning och Scarpa T1 till NTN Outlaw X samt Scarpa TX Comp.</p><p></p><p>Tycker att känslan är annorlunda med det nya systemet. Kör nu på en Atomic Backland 102 som jag tidigare körde med det gamla systemet.</p><p></p><p>Tycker att det är så annorlunda och negativt och har tappat helt känslan och självförtroendet helt, ff i skogen där man behöver vara lite kvickare.</p><p></p><p>Bakre skidan hugger och det går inte att separera för mycket mellan fram och bakben. Blir något bättre med ökat plöstryck bak men inte bra.</p><p>Tycker att det gamla systemet är mycket bättre i lössnö än NTN. Funderar på att byta tillbaka men lite orolig för säkerheten för knän och fotleder samt inte komma loss i laviner. Kanske går över till alpint men är inte så sugen på det..</p><p></p><p>Har någon samma erfarenhet? Lösning?</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="MagnusMagnusMagnus, post: 1200330, member: 172014"] Hej, Jag tycker inte att det är problem att fjädern samlar snö med outlaw X men giller dem inte. Har kört uteslutande telisar sedan 92, sedan 2002, merparten offpist på hyffsat breda skidor i alperna. Bytte i år från Cobrabindning och Scarpa T1 till NTN Outlaw X samt Scarpa TX Comp. Tycker att känslan är annorlunda med det nya systemet. Kör nu på en Atomic Backland 102 som jag tidigare körde med det gamla systemet. Tycker att det är så annorlunda och negativt och har tappat helt känslan och självförtroendet helt, ff i skogen där man behöver vara lite kvickare. Bakre skidan hugger och det går inte att separera för mycket mellan fram och bakben. Blir något bättre med ökat plöstryck bak men inte bra. Tycker att det gamla systemet är mycket bättre i lössnö än NTN. Funderar på att byta tillbaka men lite orolig för säkerheten för knän och fotleder samt inte komma loss i laviner. Kanske går över till alpint men är inte så sugen på det.. Har någon samma erfarenhet? Lösning? [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Nya telisskidor all mountain - förslag
Tillbaka
Topp