Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Telemark
Nya telisskidor all mountain - förslag
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="martinvilhelmsson" data-source="post: 1201297" data-attributes="member: 146459"><p>Är väldigt skeptisk till att de rekommenderar skidor med titanal, kan tänka mig att de gör de för att de är rädda för att bindingarna inte ska sitta kvar annars..</p><p></p><p>Tycker de beror mer på vad/var och hur du åker om du vill ha så styva skidor så de behövs titanal. Har själv letat teliskidor i två år utan att hitta rätt och med flera har problemet varit att de blivit för styva förhållande till bred/form. Detta i framförallt bra o lite djupare snö men även att de kan bli lite döda i pisten.</p><p></p><p>Tror mer på att hålla sig till en vanlig glasfiber skida utan för mycket kolfiber eller titanal, så länge den inte primärt ska användas i pist/uppkjört. Har inte provat några Black Crows men skulle själv snarar sett på Navis(vanlig eller Freebird) eller Corvus Freebird om du vill ha bredare. Tror dock att ORB kan var bra i pist, men inte så kul i bra före utanför pisten. Allt detta beror såklart på åkstil, vikt mm och är mest spekulation från min sida om du tex väger lite mer och åker hårt kan säkert vanliga Corvus vara en jätte bra skida.</p><p></p><p>Skida som jag har provat och funkar bra till det mesta är SGN Hurrungane men de flyter lite dåligt i lite djupare snø och är väll ingen skida för is så kanske inte de du är ute efter.</p><p></p><p>Nu blev mitt fokus egentligen mest på offpist men du skrev aldrig var du tenkt åka..</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="martinvilhelmsson, post: 1201297, member: 146459"] Är väldigt skeptisk till att de rekommenderar skidor med titanal, kan tänka mig att de gör de för att de är rädda för att bindingarna inte ska sitta kvar annars.. Tycker de beror mer på vad/var och hur du åker om du vill ha så styva skidor så de behövs titanal. Har själv letat teliskidor i två år utan att hitta rätt och med flera har problemet varit att de blivit för styva förhållande till bred/form. Detta i framförallt bra o lite djupare snö men även att de kan bli lite döda i pisten. Tror mer på att hålla sig till en vanlig glasfiber skida utan för mycket kolfiber eller titanal, så länge den inte primärt ska användas i pist/uppkjört. Har inte provat några Black Crows men skulle själv snarar sett på Navis(vanlig eller Freebird) eller Corvus Freebird om du vill ha bredare. Tror dock att ORB kan var bra i pist, men inte så kul i bra före utanför pisten. Allt detta beror såklart på åkstil, vikt mm och är mest spekulation från min sida om du tex väger lite mer och åker hårt kan säkert vanliga Corvus vara en jätte bra skida. Skida som jag har provat och funkar bra till det mesta är SGN Hurrungane men de flyter lite dåligt i lite djupare snø och är väll ingen skida för is så kanske inte de du är ute efter. Nu blev mitt fokus egentligen mest på offpist men du skrev aldrig var du tenkt åka.. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Telemark
Nya telisskidor all mountain - förslag
Tillbaka
Topp