Köp & Sälj
Artiklar
Forum
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Skidorter
Snödjup
Boende
Prylar
Video
Shop
Logga in
Bli medlem
Vad är nytt
Sök
Sök
Sök bara rubriker
Notera
Av:
Nya inlägg
Forumlista
Sök trådar
Medlemmar
Regler/Hjälp
Meny
Logga in
Bli medlem
Ladda ner Freeride som app
JavaScript är inaktiverat. För en bättre upplevelse, vänligen aktivera JavaScript i din webbläsare innan du fortsätter.
Du använder en gammal webbläsare. Den kanske inte visar den här eller andra webbplatser korrekt.
Du bör uppgradera eller använda en
alternativ webbläsare
.
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya tjejskidor
Svara på tråd
Meddelande
<blockquote data-quote="Heddious" data-source="post: 899731" data-attributes="member: 77701"><p>Kittelfjäll = mest offpist och skog om jag förstått saken rätt? (Jag har aldrig varit där.)</p><p></p><p>Om jag i dagsläget hade skaffat en varjedagskida som ska funka överallt men hellre flyta i djupsnö än köra manchester med hade jag direkt strukit allting med mindre än 100mm under foten, och då ska sägas att jag är längre, lättare och garanterat klenare i benen än dig.</p><p></p><p>Visst, det kommer aldrig vara lika roligt att carva nypistat på ett par skidor med +100mm under foten som med smalare lagg - de är inte lika rappa kant till kant, men när Dumpet med stort D kommer och skidorna står mellan dig själv och det riktiga Flytet? Bleeergh!</p><p></p><p>Kolla in Rossi S7/110W, Line Sir Francis Bacon/Pandora, DPS Wailer 112, K2 Obsethed/Missdirected och liknande. Något med åtminstone tiprocker och hyfsat bred midja. Ha lite koll på svängradien också, även om det går att köra pist med nästan spikraka skidor. Och iallafall S110W och Obsethed finns i 170-ish längd.</p><p>Vad har du lånat för skidor tidigare? Något som påminner om vad folk har föreslagit här i tråden, och vad tyckte du isåfall?</p><p></p><p>I övrigt instämmer jag med DrJ här ovanför.</p><p></p><p>Lämnar viss reservation för att allt jag nämnt är typiska everydayskidor i alperna som (förutom 2011) i regel får lite mer snö än oss häruppe, men jag tror ändå att kombon Kittelfjäll och starka ben blir gladare av att kompromissa på pistsidan än tvärtom.</p></blockquote><p></p>
[QUOTE="Heddious, post: 899731, member: 77701"] Kittelfjäll = mest offpist och skog om jag förstått saken rätt? (Jag har aldrig varit där.) Om jag i dagsläget hade skaffat en varjedagskida som ska funka överallt men hellre flyta i djupsnö än köra manchester med hade jag direkt strukit allting med mindre än 100mm under foten, och då ska sägas att jag är längre, lättare och garanterat klenare i benen än dig. Visst, det kommer aldrig vara lika roligt att carva nypistat på ett par skidor med +100mm under foten som med smalare lagg - de är inte lika rappa kant till kant, men när Dumpet med stort D kommer och skidorna står mellan dig själv och det riktiga Flytet? Bleeergh! Kolla in Rossi S7/110W, Line Sir Francis Bacon/Pandora, DPS Wailer 112, K2 Obsethed/Missdirected och liknande. Något med åtminstone tiprocker och hyfsat bred midja. Ha lite koll på svängradien också, även om det går att köra pist med nästan spikraka skidor. Och iallafall S110W och Obsethed finns i 170-ish längd. Vad har du lånat för skidor tidigare? Något som påminner om vad folk har föreslagit här i tråden, och vad tyckte du isåfall? I övrigt instämmer jag med DrJ här ovanför. Lämnar viss reservation för att allt jag nämnt är typiska everydayskidor i alperna som (förutom 2011) i regel får lite mer snö än oss häruppe, men jag tror ändå att kombon Kittelfjäll och starka ben blir gladare av att kompromissa på pistsidan än tvärtom. [/QUOTE]
Verifiering
Skicka svar
Forum
Utrustning
Freeride - Skidor
Nya tjejskidor
Tillbaka
Topp